Diesel fyr - hvilke

Her i den kolde vinter vi har haft, har jeg tit tænkt på en lille hurtig varme kilde, der lige kan opvarme garagen til lette plusgrader, ved lidt service og optøning af is på bilen.- tænker en effekt på 8 kw. vil passe fint.
Kan nogen komme med erfaringer/anbefalinger på et godt dieselfyr - evt. 12v - ( det er jo til bilen)  

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor godt isoleret er din garage ?
Jeg holder ca 55 kvm garage/værksted opvarmet med en kinesisk Vevor dieselfyr.
Kik på Youtube, der er masser af videoer med dem på.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 15-02-2026 08:44:28

Hvor godt isoleret er din garage ?
Jeg holder ca 55 kvm garage/værksted opvarmet med en kinesisk Vevor dieselfyr.
Kik på Youtube, der er masser af videoer med dem på.

har det samme , det holder 120 m2 frostfri

før udstødningen gennem en gammel radiator inden det føres ud af huset , 40% af varmen går den vej , så der er en del at spare

Genialt med den radiator, eller måske en kalorifere i passende størrelse.
Er der afgifter vd køb på Vevor, og hvor stor trafo skal jeg regne med ?
Har bl.a en 12v/5Adc liggende...

Hej
5 Amp. er alt for lidt - du skal regne med når glødrøret er koblet på trækker fyret ca. 15 amp. i kort tid så det skal din forsyning kunne yde !!!!

"AUTOELEKTRIKEREN"
Vevor er der ingen ekstra afgifter, da det sendes fra et eu land, hvis du går ind på Vevor Europa..

De laver også modeller hvor der følger en strømforsyning med til 230 volt..

Hvis du vælger en radiator til at lade udstødningen igennem, så skal man være påpasselig da fyret ikke tåler for meget modtryk, så vil det efter nogen tid sode til.

Nogle mener så det skal være et batteri tilsluttet, i tilfælde af strømsvigt, da fyret har en nedluknings procedure hvor det køre med blæseren og køler ned.

Så et 12 volt batteri og en lille intelligent lader kunne jo så være en løsning.

Har lige bestil et i går, udover 230 volt strømforsyning er der også en co alarm  ​Link​​​

Der er en rabat kode der hedder  VEVR5OFF    den giver 5% rabat.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
cdp skrev den 15-02-2026 12:04:42

Genialt med den radiator, eller måske en kalorifere i passende størrelse.
Er der afgifter vd køb på Vevor, og hvor stor trafo skal jeg regne med ?
Har bl.a en 12v/5Adc liggende...

jeg har et batteri koblet på sammen med en lader , der skal en rimelig stor trafo til at starte det

med radiatoren , så se på youtube der er flere løsninger

polobjørn skrev den 15-02-2026 12:27:07

Hej
5 Amp. er alt for lidt - du skal regne med når glødrøret er koblet på trækker fyret ca. 15 amp. i kort tid så det skal din forsyning kunne yde !!!!

Den 230 volt strømforsyning der følger med er på 12 volt og 12 ampere, skal den køre på en 12 volt batteri anbefaler de en 15 ampers sikring.. 

Så modtog jeg en dieselvarmer fra Vevor, den startede op uden problemer, jeg primede ikke pumpen, det klarede den selv..

Den har nu kørt i en time på fuld styrke, og hævet temperaturen i garagen fra + 5.8 gr til +12.0 garagen er på 24m2 og med 2,2 meter i  indvendig højde. Så ikke helt så imponeret som andre jeg har hørt at rose dieselvarmerens effektivitet.
Garagen er isoleret med 100mm i væggene, og 150 mm i loftet..

Men nu skal den prøves, jeg har før brugt et olie kalorifere fyr som bruger 1.89 liter i timen, så det skal jeg ikke nok sammenligne med.  (Prøver kineservarmeren da oliebrænderen er ved at være udtjent)
Jeg lod udstødningen fra Kineser varmerens udstødning køre ind gennen kalorifere fyret så udstødnings gasserne bliver godt kølet af..

+6,2 grader i et 52 kvm. lokale er vel godt nok på en time.
Husk at udstødningen skal går nedad p.g.a. kondens m.m.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Så fik jeg testet lidt mere på kineser varierende. 
Det tog 4 timer at opvarme de 24m2 fra 5.8 til 19.0 grader og den brugte 2 liter diesel.
Så at vevor kalder den en 8kw er noget en overdrivelse, der er jo rundt regnet 10kw i en liter fyringsolie. 
Så den yder nok i underkanten af 5 kW.
Jeg lod jo udstødning gå gennem det gamle kalofære fyr, når jeg lod blæseren i kalofære fyret køre kom røgtemperaturen ned på 20 gr.

Spændende, har modtaget udstyr nu. Jeg bruger lidt tid på den rette køleløsning, og leder efter noget rørvarmer i 3/4^ dels for flow og ​en længde på 3-4 m, så varmen fordeles bredere i garage. 
Bruger du GTL diesel, fyringsolie el. alm. ​stander diesel?
Det med ydelsen undrer vist ​ingen... 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis