Gasregulator, hvilken

Hej. Jeg har købt denne gasvarmer https://www.avxperten.dk/dedra-ded9942-gasvarmer-7-15kw.asp
Jeg havde overset at der ikke var en alm gasregulator med til flaskegas, men derimod den på billedet. Og efter lidt søgen på nettet, så er der åbenbart en del forskellige tyyper, tryk, flow osv. Kan jeg få en regulator til alm flaskegas til gasvarmeren, eller som bindeled til den regulater det fulgte med?
Tak for hjælpen
Mvh jan 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal have en ny regulator, er det vigtige de 300 mbar. Tror ikke en almindelig regulator til f.eks, gasgril kører med så højt et tryk.
En løsning kunne være en “højtryksregulator” som bruges til f.eks. tagpapbrændere. Så skal din nuværende regulator kobles på “højtryksregulatoren”, så du er sikker på at køre med korrekt gastryk.

Søren O
Hej Søren

Tak for svar. 
min tanke er også at se om jeg kan finde en regulator til alm gasflaske hvor den med de 300mbar kan skrues på. Jeg har en ukrudtsbrænder, hvor regulatoren er med gevind,- men den med de 300mbar har desværre for lang en studs, der ikke kan gå ind i hullet på den regulator.  Og der er dælme mange forskellige regulatorer,- Og nogle af dem koster næsten lige så meget som hele gasvarmeren :( :D  Det vil jeg jo helst ikke ud i. 
Den er med linksgevind,- men det er måske standard mht gas. 

Mvh jan
Alternativet kunne være en regulator med manometer, så du selv kan regulere trykket. Så vil det nok være en god ide med en tydelig markering med de 300 mbar.
Linksgevind er standard til gas.

Søren O
Prøv at søge på “slangenippel til gasslange”.

Søren O
jancar1 skrev den 14-02-2026 18:22:18

har fundet den her, som ser ud til at passe. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er den rigtige gevindstørrelse. Men acceptabel pris. https://www.billigcamping.dk/shop/igt-hoejtryks-regulator-122889p.html

Har det bedst med at den med de 300mbar er med i systemet :) 

Ja det kunne jo godt ligne noget der kan bruges, og den har lings gevind Med afgangsgevind W21,8x1/14" LH.

Men din regulator er sandsynligvis med lings gevind, da der er en lille rundt på sekskanten.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis