Hej,
Jeg har denne gulvvarmeshunt, som giver mig lidt udfordringer. Den blev monteret for 1 års tid siden, hvor VVS'eren fjernede de gamle returventiler og monterede denne shunt (se billeder).
Der er pt. kun to kredse koblet på, som begge går til samme rum (stue), og begge kredse er koblet til en og samme rumtermostat. Jeg kan dog ikke få varmet stuen op via gulvvarmen. Heldigvis har vi en brændeovn, der kan klare opvarmningen, men jeg vil virkelig gerne have gulvvarmen til at virke igen, da vi også snart skal have flere rum omdannet til gulvvarme og koblet på denne shunt.
Gulvvarmeshunten er placeret i kælderen, og der er god varme på slangerne, når det er tændt. Både de slanger der går fra de røde hætter og slangerne, der kommer tilbage til de blå telestater. Så selve gulvvarmeslangerne bliver godt varme, når det er tændt. Termometeret på shunten kommer også fint op på de 40 grader. Lige nu er de slukkede, da brændeovnen er tændt, og der dermed ikke kaldes på varme.
Hvad kan problemet være? Kan det virkelig være luft i slangerne, som ikke kan komme ud, da shunten er placeret i kælderen. Jeg kan læse, at man kan skylle kredsene, men hvordan skal jeg gøre det, med dette setup? Hvis det altså kan være luft.
Jeg undres bare over, at begge ender af gulvarmeslangerne er godt varme, og så må de vel også være varme under gulvet? Medmindre der altså er luft, men det er jo ikke til at se.
Jeg har iøvrigt for nogle måneder siden haft taget vandet af hele varmesystemet i forbindelse med, at vi skulle fjerne en radiator, og derefter blot påfyldt som normalt og udluftet alle radiatorer. Kan det være i forbindelse med dette, at der måske er kommet luft i denne gulvarmeshunt?
Nogen forslag? :)