Fikse væg

Kære alle

Jeg er netop flyttet ind i en lejlighed, hvor den ene væg ser sådan ud (se billeder). Murstenene er blottet efter, at tidligere ejere har fjernet fodlister og dørkarm. Jeg vil gerne skjule døråbningen pænere med gipsplader, men jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal gribe murstenene an, da de er ret ujævne nedenfor ved fodlisterne. Der er også et større hul i murstenene ved døren. Skal jeg blot spartle i flere lag, indtil væggen er plan? 
Kære alle Jeg er netop flyttet ind i en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super, tak! For god ordens skyld tilføjer jeg lige, at ejendommen, som lejligheden ligger i, er bygget i år 1900. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så benyttede man dengang kalkmørtel til at pudse væggene. Kan jeg så fortsat bruge min "reperations-mørtel", eller skal jeg ud og købe noget kalkmørtel i stedet? 

Beklager de mange spørgsmål - jeg lærer noget nyt hele tiden :D 
c1997 skrev den 05-02-2026 21:16:34

Super, tak! For god ordens skyld tilføjer jeg lige, at ejendommen, som lejligheden ligger i, er bygget i år 1900. Så vidt jeg kan læse mig frem til, så benyttede man dengang kalkmørtel til at pudse væggene. Kan jeg så fortsat bruge min "reperations-mørtel", eller skal jeg ud og købe noget kalkmørtel i stedet? 

Beklager de mange spørgsmål - jeg lærer noget nyt hele tiden :D 

du kan sagtens bruge det du har

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også