Skibsgulv, fuge til salg

Vi har renset, fuget og slebet vores gamle gulv og er super tilfredse med resultatet.
MEN vi har købt alt for meget fugemasse, så vi sælger resten for 800 kr.
Ny - uåbnet/med prismærke

Fugemassen er godkendt til brug i plankegulv og som skibsfuge og kan slibes efter hærdning. Pakker ( 3 stk. ) sælges med 12 ruller a 600 milleliter pr. stk. 1. pakke til 1/2 pris inkl. 2 fugespidser. Holdbar 9 md.

Tommi B, København K

Vi har renset, fuget og slebet vores gamle gulv og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En del af gds er vel også bagklogskabens ulideligt klare lys: man lærer af dine fejl og bliver dygtigere ad åre.

Synes det ser flot ud, men kan også se fugeslippet enkelte steder. Jeg ville personligt beholde fugemassen, hvis der er fejl visse steder, hvis den da kan holde sig i mindst 5 år mere. Ellers sælg og køb nyt når den tid kommer.

I praksis vil 99% af lejlighedskøbere anse dette gulv som ualmindelig pænt, hvis det da ser sådan her ud, når det sælges. Og den sidste 1% går alligevel efter lejligheder, de selv kan fikse. 
Soudal er helt klart europas største producent af fugemasse. Det ville de ikke være, hvis de leverede et dårligt produkt.

Kemiske produkter som fugemasse, er underlagt en masse krav om hvad de må indeholde. Der kommer nye regler med mellemrum. De produkter man kan købe i dag, kan have samme navn, som det man købte for mange år siden, uden at indholdet er det samme. Så erfaring kan ikke altid bruges. Fx må fugemasse ikke mere indeholde PCB og klorerede paraffiner. De fleste producenter forsøger i dag at undgå ftalater og organiske opløsningsmidler i deres fugemasse. 
Ja, det er rigtig set, at der er et par steder, hvor fugen har sluppet. 
Kan det skyldes at siderne i fugen ikke er primet (men renset meget grundigt)? Årsagen til, at jeg ikke primede er, at jeg var bange for at der kunne komme misfarvning på selve gulvet. Der ER bagstop i bunden.
Jeg tænker på, at sprøjte lidt lim ned i revnerne med en injektionssprøjte for at fastholde fugen. Er der nogen af jer, der kan anbefale en god flydende lim til formålet?

Jeg har aldrig primet når gulvbrædder skal nådles.

Du kan nådle råt træ uden videre (nylagt plankegulv). På ældre gulve er det fuldt tilstrækkeligt at rense fugerne med en mini dyksav. Man kan selvfølgelig også gøre det besværligt for sig selv ved at anvende en overfræser.

Hardcore selvpinere bruger oceaner af tid med at afdække med malertape. Vi andre pladre bare fugemassen på med en våd sæbebehandlet træpind og sliber/skærer overflødende væk.

Vil man for alvor gå linen ud for at gøre det besværlige til det umulige, så vælg et produkt som eksempelvis Soudal hvor alle former for misfarvning i træet kan forekommme.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også