Skibsgulv, fuge til salg

Vi har renset, fuget og slebet vores gamle gulv og er super tilfredse med resultatet.
MEN vi har købt alt for meget fugemasse, så vi sælger resten for 800 kr.
Ny - uåbnet/med prismærke

Fugemassen er godkendt til brug i plankegulv og som skibsfuge og kan slibes efter hærdning. Pakker ( 3 stk. ) sælges med 12 ruller a 600 milleliter pr. stk. 1. pakke til 1/2 pris inkl. 2 fugespidser. Holdbar 9 md.

Tommi B, København K

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan sendes retur til forhandler

Det lyder som et rigtig flot resultat, fedt at arbejdet er lykkedes. Det er jo klassisk, at man får købt lidt rigeligt ind, så det giver god mening at sælge resten videre. Det virker som en fin pakke, især når det er uåbnet og godkendt til både plankegulv og skibsfuge. At det kan slibes efter hærdning er også et stort plus for dem, der står med et lignende projekt. Prisen lyder fair, og holdbarheden er stadig fin.

Der står sort på pakken, på gulvbilledet ser det nærmest ud som gråt, ikke engang mørkegråt?
Sammenlignet med den vist sorte tekst på pakken.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
De har nok lud og oliebehandlet efterfølgende?
Mit bedste råd er at få refunderet de ubrugte hos forhandleren. Ikke for at gøre dig deprimeret, men jeg kender udmærket Soudal.

Resultatet er fint de første par uger eller måneder, men så begynder problemerne.

Dana 553 slår Soudal på den lange bane. Selv har jeg flere gulve fuget med Dana 533 med mange år på bagen som har overlevet 3 børn, 5 aktive jagthunde samt et læs børnebørn med krudt i røven. 

Det er den daglige rengøring der tager livet af Soudal. 

Annonce
Ja, gulvet er behandlet med hvidpigmenteret lud, ikke bare for at få et lyst gulv, men især fordi den sorte farve er virkelig sort, så det var fint at kunne dæmpe den lidt.
Der er kun 3 farver at vælge imellem på den type fuge.
Du skal tænke mange år frem når du lægger et gulv i træ:

For det første får træet patina afhængig af træsorten, men også fugen ændrer karakter i takt med vedligeholdelsen.
Den hvide belægning bliver slidt af hvor i går mest = farveforskel i fugerne.
Er det synsbedrag eller har fugen sluppet i siden et par steder? Er der ikke bagstop i bunden?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er netop min poiente BOFH. Mine ældste gulve er over 30 år gamle og er smukkere i dag end da de var nylagte.
Nu er vi jo ikke sat i verden for at kritisere alt, og min erfaring med omtalte fugemasse er kun positiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også