Ingen varme - fjernvarme

Hej,

Er så træt af vores system! Gulvvarme 3 steder i huset, køkken, entré og badeværelse. De er alle indstillet til 22 grader, men bliver aldrig over 19-20 grader. Så lige nu føles vores badeværelse ret koldt.

Temp
Ind 80 grader
Ud 30 grader

Den blå termostat er skruet om til Max!

Hvorfor kan jeg ikke få varme i de gulve?

Radiatorerne i huset er sat til 2 stykker og varmer fint 
Hej, Er så træt af vores system! Gulvvarme 3... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror stadig mest på ventil eller måske pumpe. Hvis du trykker på den lille tap på ventilen, kommer den så ud igen af sig selv? Kan du let trykke den ind, eller gør det ondt i fingeren, når du trykker?
GodeVen skrev den 21-01-2026 10:01:24

Jeg tror stadig mest på ventil eller måske pumpe. Hvis du trykker på den lille tap på ventilen, kommer den så ud igen af sig selv? Kan du let trykke den ind, eller gør det ondt i fingeren, når du trykker?

Kommer selv ud, men kan næsten ikke tryk den ind. Måtte bruge en papegøjetang for at massere den lidt. Og der kommer den kun halvt ind

Det lyder rigtigt. Du skal kunne trykke den ind med en finger, men ikke uden at det gør ondt i fingeren. 
Gætter på at du har et hus i 2 plan ?!

I så fald kan det være luft i dine slanger som går op/ned. Prøv at øge trykket på dit varmesystem til 2½-3 bar og tænd og sluk cirk pumpen. Derefter sæt tryk til ½ bar og tænd sluk pumpen - og udluft evt. radiatorer. Gentag tryksætning til 2½-3 bar - så burde det virke.

Thomas_Mygind skrev den 21-01-2026 10:26:14

Gætter på at du har et hus i 2 plan ?!

I så fald kan det være luft i dine slanger som går op/ned. Prøv at øge trykket på dit varmesystem til 2½-3 bar og tænd og sluk cirk pumpen. Derefter sæt tryk til ½ bar og tænd sluk pumpen - og udluft evt. radiatorer. Gentag tryksætning til 2½-3 bar - så burde det virke.

Jep vi har beboelig kælder! Det lyder som en god ide, men skal vist lige have lidt hjælp til at udføre det forløb 😬😀

Annonce
Hvilken slags varmekilde har du?
GodeVen skrev den 21-01-2026 15:19:02

Hvilken slags varmekilde har du?

Prøv at læse overskriften  

Åh, ja. Nu læste jeg alle indlæggene igennem en gang til, for at sikre mig at svaret ikke stod der.

Hvis det er direkte fjernvarme er det ikke sikkert at du kan aflæse noget tryk. Hvis du har problemer med lange lodrette rør, kan du prøve at lukke for en af hovedhanerne, vente 5 sekunder og lukke op i en hurtig bevægelse. Gør det en tre-fire gange. Det kan nogle gange sætte gang i systemet. Det virker kun ved direkte fjernvarme.

Du siger ar der er varme på rørene før den blå termostat men ikke efter. Det synes jeg nu stadig indikerer at den ikke virker som den skal.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis