Ingen varme - fjernvarme

Hej,

Er så træt af vores system! Gulvvarme 3 steder i huset, køkken, entré og badeværelse. De er alle indstillet til 22 grader, men bliver aldrig over 19-20 grader. Så lige nu føles vores badeværelse ret koldt.

Temp
Ind 80 grader
Ud 30 grader

Den blå termostat er skruet om til Max!

Hvorfor kan jeg ikke få varme i de gulve?

Radiatorerne i huset er sat til 2 stykker og varmer fint 
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din sløjfetemperatur på 22 grader er for lav. Den skal være på 30-35 grader.

Hvis det ikke hjælper at give den blå termostat et lille nyk op, har ventilen under termostaten nok sat sig fast.

Nu har jeg fjernet den blå termostat og masseret den lille dut!

Når den blå termostat er taget af, så er der helt Åben for sluserne ikke? Så der burde sløjfetemp stige ik?
“Tilløbsslangen” til pumpen er mega varm!
Men er rimelig kold her.. Er det normalt?
Kører pumpen jeg syntes der mangler noget i display og hvad med stifter under telestater?
Annonce
Hvor varme er dine gulvvarmeslanger frem/retur ?
Måske der er luft i slangerne - og du ingen flow frem har mod dine gulvvarmekredse ?
Da det umiddelbare problem er lav sløjfetemperatur, er det nok ikke stifterne under telestaterne. De to ting der skal undersøges er ventilen under termostaten (som ser ud til at være ok) og pumpen. Man kan normalt mærke eller høre når den kører. 
johnm skrev den 21-01-2026 08:59:06

Kører pumpen jeg syntes der mangler noget i display og hvad med stifter under telestater?

Pumpen ser sådan ud på displayet

johnm skrev den 21-01-2026 08:59:06

Telestarterne ser sådan ud! Slangerne over dem er tæt på neutral kolde

Thomas_Mygind skrev den 21-01-2026 09:08:24

Hvor varme er dine gulvvarmeslanger frem/retur ?
Måske der er luft i slangerne - og du ingen flow frem har mod dine gulvvarmekredse ?

Alle slanger er relative kolde, på nær den ene som jeg går ud fra er frem slangen!

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis