Skur med pudset facade

Jeg har et murstenshus som er pudset og malet gult. I min have skal jeg bygge et skur i forlængelse af huset. Jeg tænker at lave en konstruktion i træ, med nogle punkt fundamenter. Er der nogen som ved om det på nogen måder er muligt at pudse skurets facade op og give det samme gule maling som huset, så det har samme udtryk?

I hjørnet mellem skur og hus vil jeg gerne have et opholdsrum og jeg syntes det vil være pænt med en muret facade hele vejen rundt. Jeg har dog hverken evner eller råd til at bygge et muret skur.

Pft.
Jeg har et murstenshus som er pudset og malet... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bindingsværk og overliggere har et helt andet fladeareal, end en pudsning af en plade fra gulv til loft. Det er et relativt kort stykke på tværs af en bindingsværksbjælke i forhold til en hel væg. På den murede væg, skal det nok holde fast.

Du må finde et eksempel på pudsning af så store udvendige flader på hvis det skal have relevans.  
Det er volapyk og nonsens på stylter hvad du påstår min Gode Ven:

Uden at gå i detaljer, vil jeg anbefale du undersøger hvad der tidligere er brugt som ligger til grundlag for de sidste 300 års erfaringer ud fra de ressourcer der dengang var til rådighed i husene jeg omtaler.

Det er muligt at det er gået under radaren hos dig, men der findes grundige undersøgelser fra bl.a. Gråbrødre Torv og andre bygninger i middelalderbyen.

Tilbage står, at kalkpuds på træ ikke på nogen måde er en farlig løsning med de forbehold jeg har nævnt..
Hvis du læser det som volapyk, hvordan kan du så vide at det er nonsens?

Prøv at lade være med at hisse dig op, men prøv i stedet skrive noget brugbart om pudsede ydervægge helt af træ.

Jeg er nok stadig ikke helt afklaret om en løsning..

Om det er træ eller ej kommer sig ikke så nøje for mig. Jeg vil bare gerne lave et skur med punktfundament som har en pudset overflade, som ligner husets. Gode tips til en umiddelbar løsning på dette er stadig velkomne!
Mg71 skrev den 17-01-2026 21:01:33

Jeg er nok stadig ikke helt afklaret om en løsning..

Om det er træ eller ej kommer sig ikke så nøje for mig. Jeg vil bare gerne lave et skur med punktfundament som har en pudset overflade, som ligner husets. Gode tips til en umiddelbar løsning på dette er stadig velkomne!

løsningen har du fået , fiberplader og netpuds kan holde , det har jeg selv brugt uden problemer

Annonce
Hvis du opfører skuret i træ, er den fremgangsmåde jeg har nævnt bedst. Det er der utallige eksempler på som jeg også har nævnt.
Rantzau skrev den 18-01-2026 08:37:37

Hvis du opfører skuret i træ, er den fremgangsmåde jeg har nævnt bedst. Det er der utallige eksempler på som jeg også har nævnt.

det holder kun over meget små områder , der ser du langt flere eksempler på

Det springende punkt er vedhæftning til underlaget som er uafhængig at arealets størrelse. Det er kendt fra flere bulhuse der er overpudsede.

Netpuds ligger i selve pudslaget.
Vedhæftningen er uafhængig af arealerne størrelse, men kræfterne fra uens ekspansion stiger med arealets størrelse.

Hvis der er en forskel på 1 mm over 20 centimer ved nogle materialer, kan de måske nok absorbere forskellene, men hvis det er over 200 cm vil det være 10 mm, er det ikke sikkert at det kan holde.  
Det er god-dag-mand-økseskaft hvad du skriver.

Jeg har forstået at de utallige fagfolk jeg har lyttet til det meste af mit liv er en flok skvaderhoveder. Årtiers erfaringerne er også uden betydning.

Held og lykke med dine fantasiprojekter fremover – slut herfra.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også