pære lyser 1 kort blink når kontakt tændes

Hej

JEg har en pære på badeværelset som kort lyser når kontakten tændes(dog kun nogen gange) ellers er lyset slukket. Det har virket til i går. Har forsøgt med andre pærer. Kan det være afbryderen der er afgået ved døden? Det er en gl afbryder med orange lys når den er tændt. Den orange indikator lyser heller ikke:-(

VH Tue
Hej JEg har en pære på badeværelset som kort... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal på jagt efter en ny afbryder. Den viste afbryder er en gammel NES afbryder, som ikke kan fås mere. LK laver en tilsvarende af bryder. Ledningerne ser ud til at være fra tiden inde de plastisolerede ledninger.

fase
Du behøves ikke en polsøger for at løse problemet. Den med de to ledninger er fasen, og der vil polsøgeren lyse, men så kan den heller ikke vise mere.

Hvis du kan vise et billede af den gamle afbryder med ledninger lige bagfra, og også den nye, så man kan se mærkning, kan vi nok fortælle hvad skal i hvad.

Du får problemer med at få en ny afbryder i gerigt. Det letteste er at købe en gammel magen til.
Denne mangler lyset, men er ellers magen til:
https://genbyg.dk/lamper-og-brugte-elartikler/brugte-el-artikler/aeldre-serier/nes-enknapsafbryder-1959/4444/nes-afbryder-1-pol

LK minitangent kan erstatte den gamle NES afbryder se linket minitangent

fase
Smal Minitagent er blevet brugt i gerigter og kan fås endnu. Den ikke-smalle Minitangent kan ikke fås mere. Det er den type du linker til. Den havde grundlæggende samme størrelse som Fuga. Jeg troede at den næsten runde NES var mindre end Fuga. 
Den forreste med to ledninger hedder P. Den forreste til højre med 1 ledning hedder 0. Jeg kan ikke se bogstever på de 2 bagerste ledninger. Den gl kontakt svarer til den på billedet med rød baggrund. Skal den 3. ledning(bagerst til venstre) blændes af?
Jeg tænker P skal i den midterste(pil ind på den nye afbryder og 0 skal i nederst?
Jeg tror den passer i hullet så størrelsen er vist ok.

Tusind tak for al hjælpen

Annonce
Jeg har også denne gl liggende. Der er ikke angivet fase eller 0

Den ledning, der går ned i 0, skal du ikke bruge. Sæt en muffe på den, og lad den være. Den korte stump ledning kan fjernes, så er der to tilbage.

Hvis du bruger den anden gamle, skal de blot i hvert sit hul.

Hvis du kan få den nye Fuga til at passe i dit gerigte, skal de to ledninger i pil ind og pil ud. Den der tidligere var i P, bør være i pil ind.   
Vær opmærksom på at den nye fuga er noget dybere end den gamle, så du skal stemme af karmen for at få plads til den. 
Jeg ville nok ville nok bruge den anden du viser. Som godeven skriver, skal 0 ikke bruges. De resterende forbinder du med en i hvert hul.
Det spiller:-).
TAk for hjælpen
Der må dog ikke være en muffe bagpå da der ikek er en dåse. Så hvis der er en stikkontakt nederst så komme denne nullleder sikkert derfra, og kan så helt afmontere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis