Samssung Galaxy 24 S Lader.

Har en sådan Mob. tlf.

Men det tager meget lang tid at oplade med den lader jeg har, meget llllllang tid.

Hvad skal jeg købe for at få lade tiden væsentligt nedsat?

Er en ren helt på bar bund på dette.

Håber der er en eller flere som kan råde mig Ang. dette.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En Galaxy S24 kan lade super hurtigt. Du skal bare købe et ladekabel og en lader fra Samsung der understøtter super fast charge - så er du kørende med optil 45W. Jeg anvender selv Samsung telefonerne og synes deres performance er super god. Jeg har dog nedsat opladningsprocenten til 80% for at skåne batteriet i telefonen.  

lyngholm69

Tak for hurtigt svar.

Som jeg skrev er jeg helt lost Ang. dette.

Skal jeg forstå det som selve kablet også har stor betydning?

45W er forstået jeg må se om jeg kan finde en sådan på "nettet"

Ps. Min tlf. lader også "kun til 80%

Med venlig hilsen 

lyngholm69
Jeg trænger til at få min viden on elektroteknik opdateret. Kan du hjælpe mig, for i min verden er 45W ved 5V lig med 9A. Jeg kan heller ikke forstå, at kablet har indflydelse på opladningen med mindre, der er indbygget elektronik i det. Det kunne selvfølgelig skyldes en højere spænding, men jeg har lært at udgangsspændingen på et USB stik er 5V.

fase
Har nu skiftet kabel der står nu:

Hurtigopladning så håber mit lille problem er løst.

Håber og krydser fingre.

Tak for indlæg det er bestemt værdsat.

God aften til jer alle.

Med venlig hilsen 

S. Fabrin skrev den 12-01-2026 18:42:38

lyngholm69
Jeg trænger til at få min viden on elektroteknik opdateret. Kan du hjælpe mig, for i min verden er 45W ved 5V lig med 9A. Jeg kan heller ikke forstå, at kablet har indflydelse på opladningen med mindre, der er indbygget elektronik i det. Det kunne selvfølgelig skyldes en højere spænding, men jeg har lært at udgangsspændingen på et USB stik er 5V.

Usb pd kan levere 48V, hvis begge ender er enige om det. Ved strømme over 3A skal kablet have en chip indbygget før en højere strøm på op til 5A tillades. Men så er vi også oppe på 240W.

Annonce

lyngholm69

Hej med dig,

Du skal bare lige vende enhederne om :-). Når der lades med 45W har telefonen og laderen "forhandlet" via en protokol at telefonen understøtter super fast charge og laderen derfor kan anvende 9V og 5A til telefonen (45W). For at protokollen virker kræver det et kabel der understøtter denne kommunikation, hvorfor ledningen også er vigtig. 

mvh Erik
maskinsnedker skrev den 12-01-2026 19:24:38

Har nu skiftet kabel der står nu:

Hurtigopladning så håber mit lille problem er løst.

Håber og krydser fingre.

Tak for indlæg det er bestemt værdsat.

God aften til jer alle.

Hvis den skriver hurtigopladning, har du fået mere hastighed på din opladning end før, men din telefon har endnu et niveau hvis du ønsker det - Super hurtigladning (mener jeg Samsung kalder det på dansk - Super Fast Charge). At nå dette niveau kræver du har en lader der kan leverer effekten (45W) og anvender den rigtige ledning. Måske det ikke er nødvendigt, men telefonen er i stand til det :-).

mvh Erik
lyngholm69

Hej Erik.

Den ledning jeg brugte var en' fra Hn som havde 2 stik. en¨ til min tlf. og en¨ til en Appel power-bank jeg kunne oplade ved at lægge telefonen ovenpå.

Det du nævner med superhurtig opladning vil jeg da lige ta et kik på, hvis bare ikke mobilen tar' skade af det?

Men som nævnt er min viden om disse tekniske ting meget begrænsede.

Problemet er tilsyneladende løst.   

Med venlig hilsen 

maskinsnedker skrev den 13-01-2026 07:32:37

lyngholm69

Hej Erik.

Den ledning jeg brugte var en' fra Hn som havde 2 stik. en¨ til min tlf. og en¨ til en Appel power-bank jeg kunne oplade ved at lægge telefonen ovenpå.

Det du nævner med superhurtig opladning vil jeg da lige ta et kik på, hvis bare ikke mobilen tar' skade af det?

Men som nævnt er min viden om disse tekniske ting meget begrænsede.

Problemet er tilsyneladende løst.   

Hvis du er tilfreds med hastigheden vil jeg ikke gøre mere. Ofte (95%) lader jeg min Samsung med QI (trådløst) der kører væsentlig langsommere og det er kun hvis jeg har travlt at jeg benytter den store effekt. Telefonen er bygget til at kunne lade med den store effekt, men jeg tror du beskytter batteriet bedre ved at anvende det setup som du gør.

jenshøj skrev den 12-01-2026 21:08:31

lyngholm69

Usb pd kan levere 48V, hvis begge ender er enige om det. Ved strømme over 3A skal kablet have en chip indbygget før en højere strøm på op til 5A tillades. Men så er vi også oppe på 240W.

jenshøj, det vil jeg gerne lære lidt mere om. Har du en mulighed for at henvise til noget litteratur om, hvordan man lader med den høje spænding uden at skade batteriet.

VH S. Fabrin

fase
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis