Radiator bliver kold

Hej,

Vi har et problem med vores radiator i soveværelset. Den fungerer egentlig fin nok, men så snart vi tænder for gulvvarmen i stuen, så bliver radiatoren kold i soveværelset. Slukker vi for gulvvarmen i stuen, så bliver radiatoren varm igen.

Gulvvarmen er koblet på en gulvarmeshunt, som er placeret i kælderen. Der er ikke andre kredse på shunten endnu, det kommer først senere i forbindelse med renovering, hvor meningen er, at køkken, soveværelse og badeværelse også kommer på. Huset opvarmes via gasfyr.

Er der nogle, der har et bud på hvorfor og evt. et fix?
Hej, Vi har et problem med vores radiator i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Noget tyder på at der kommer for lidt vand frem. Har problemet været der længe, eller er det først kommet med de lave temperaturer vi har nu?

Søren O
Ja, det er så her, det gode spørgsmål kommer frem, for jeg er selv lidt i tvivl på trods af, at jeg har boet her i snart 9 år.

Det er ikke så tit, at jeg har haft hele huset tændt. Det er først noget vi er begyndt på nu her, hvor børnene er blevet lidt store og fået deres egne værelser på førstesalen. Ellers havde vi faktisk ikke særlig meget varme på førstesalen, da den ikke rigtig blev brugt. Før i tiden var der kun radiator deroppe, men det er med årene lavet om til gulvvarme, hvor førstesalen har sin egen shunt. I stuen har jeg heller ikke haft tændt for gulvvarmen så forfærdeligt meget over årene, da vi har brændeovn i stuen og bruger den flittigt i vinterperioden.

MEN jeg husker for en del år siden, hvor jeg tændte radiatorerne nede i kælderen for lige at prøve det af, og her skete det samme i soveværelset med, at radiatoren blev kold. Da jeg så slukkede for radiatorerne i kælderen, blev radiatoren i soveværelset varm igen. Så noget kunne tyde på, at det har været sådan i noget tid.
Du klager ikke over at det er for koldt, så det er nok noget indregulering der halter. Prøv i første omgang at føle på,returtemperaturen på alle dine radiatorer. Er der nogle, hvor returtemperaturen er væsentligt højere, så prøv at skrue lidt ned for radiatoren. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis