Opbygning af tilbygning

Hej,

Jeg vil høre om i har erfaring og tips med opbygningen af ydervæg på min tilbygning.

Min idé er:
Set udefra og ind:
- Superwood 
- Forskalling 21x95 
- Klemliste (Skal det være tryk imp?)
- Vindpap
 - 45x120 spærtræ (Skal brundremmen være tryk imp?)
- Dampspærre 
- 45x45 reglar (med isolering mellem)
- forskalling 21x95 (Er det nødvendigt at gøre dette, eller kan krydsfiner sidde direkte på reglarne?)
- Krydsfiner 18mm

Yderligere spørgsmål:
- I takt med ​jeg skal have krydsfiner på taget som er ​1220x2440. Så er jeg nødsaget til at sætte spærrende med CC610. ​Så enten skal jeg lave hele træskelettet ​med CC610, ​ellers så skal jeg lade være med at sætte spærrerne under reglarne.

Mvh
Mark A

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En f de yderste forskalling / klemliste skal være lodret, så du sikrer udluftning uden på vindspærre. Der sættes musestop både i bund og top. Husk at Træ beklædning skal være mindst 15 cm fra terræn. 
Klemlister og fodrem  kan være trykimprægneret. mon ikke det er det billigste .
Nu kommer det an på hvad din tilbygning skal bruges til. Er det beboelse vil 165 mm idolring være for lidt. 
Jeg ville vælge fibergips i stedet for krydsfiner, men igen hvad skal rummet bruges til. 
OK nu ser jeg at du kalder dig Projekt skur   Så er 165 mm ok 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Indvendig krydsfiner kan monteres direkte på 45x45 regler. Om end det er lidt sværere og kræver større præcision.

Overvej rupløjede brædder på tag som underlag for tagpap. Det er nemt da der kan udføres flyvende samlinger. Samt det er en mere robust konstruktion for håndtering af den fugt der kan dannes under taget.

Mht. placering af remme. Behøves disse ikke placeres over stolper i skellet. Brug en dobbelt rem i dine facader.

Mvh. 

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Ev elmand:
Tak for svar 👏 Det bliver et vaskerum med vaskemaskine/tørre tumbler, værksted, opbevaring osv. så tænker 15-18 grader.

Jeg synes snakken om tryk imp. eller ej, er ligeså svær som dampspærre en ej 😂 Meen jeg går lige i tænkeboks med den tryk imp 🤔

ATCM:
Jeg kan sætte en 45x95 op i stedet for? Måske det vil hjælpe? Meen måske også ret dyrt 😅

rupløjede brædder - den var ny 😅 Hvad er grunden til det bedre kan holde til fugt?

Mvh
Mark
Der er jo ingen tvivl om dampspærre når det er varmere inden for end udenfor. 
Det er ikke så svært at vælge det trykimprægnerede på de 2 punkter. Pris forskellen er minimal.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også