Kørebriller til natkørsel

Hvad er jeres erfaring med kørebriller til kørsel om natten ?

Fik for et par år siden, skærmbriller og kørebriller med gult glas hos Louis Nielsen, det var en helt igennem dårlig oplevelse, skærmbrillerne lavede de om et par gang, og til sidst var de ikke et hak bedre en de billig briller fra supermarkedet.

Kørebrillerne er med styrke efter deres egen synsprøve, men synes ikke de har nogen mærkbar effekt.

Har kikket lidt på ZEISS DriveSafe, men kunne jo godt tænke mig at høre om der er nogle der har erfaring med dem, har jo ikke lyst til at bruge flere penge på uduelige briller. Ved godt de koster lidt, men hellere give en hel del mere end de ca. 1500 kr jeg spildte på kørebriller hos Luis Nielsen.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad er jeres erfaring med kørebriller til kørsel... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret
Jeg har fået lavet briller hos Louis Nielsen siden de havde deres første butik i Aalborg. Tog med tog med toget fra Fredericia. Indimellem har jeg fået lavet briller hos andre kendte optikere- mest fordi jeg faldt for brillestel, som Louis Nielsen ikke havde.
Jeg er stadigvæk glad for mine LN skærmbilleder og briller med forstørrelse (til småt håndarbejde).
Men jeg tror at man skal blive ved til brillerne virker efter hensigten- når de nu ikke vil slibe dem efter øjenlægens beregninger. .
Ingeborg

Når lysten driver værket
Min hustru har lige fået nye briller, for første gang fra LN. De er fungerer fint siger hun.
Apropos øjenlæge sagde de hos LN, at hvad øjenlægen sagde om hendes øjensygdomme var ikke noget de ville sige noget om(de ville ikke være uenig med ham).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det endte med jeg bestilte et par Drivesafe briller hos nyt syn, som er en heldagsbrille med læsefelt med glidende overgang, det med den glidende overgang skal man jo så lige vende sig til, men det går allerede bedre.

Og virker Drivesafe så, ja det gør de, men ikke så effektivt som i reklamerne 

Var ude at køre 60 km her i aften, det vare mere afslappende for øjnene, og man ser tydeligere på ens egen kørebane, havde en lidt sjov oplevelse, der kom en modkørende med meget skarpt lys, er i tvivl om han havde blændet ned, lige bag han krydsede en ræv vejen i min kørebane, den tror jeg ikke jeg havde set uden de nye briller.

Fandt for sjov de gule kørebriller frem fra Louis Nielsen, og kunne konstatere at de stadig væk ikke hjælper mig.

Vi prøver igen, i morgen --
Der går fra et par dage til nogle uger inden man har vænnet sig til nye briller.

Det vil være afslappende for øjnene at have briller der passer til ens syn. Det gælder både ved bilkørsel og alt andet der kræver, at man kan se detaljer.  

Glidende overgang er fint til ældre mennesker. Man opdager hvor godt det virker, når man skal sætte lamper op eller andet der kræver at man skal se tæt på opad. For så kan man pludselig ikke se skarpt.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis