Robotstøvsuger fup og svindel?

Det lyder for godt til at være sandt. Jeg kunne tænke mig at købe den. Er det et godt køb eller fup?
https://lumiraliving.com/products/m7s-robotstovsuger
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen …… svar gerne hurtigt

Når lysten driver værket
Det lyder for godt til at være sandt. Jeg kunne... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Discrusio skrev den 28-12-2025 18:46:41

Vi har haft robotstøvsuger de sidste 7år, og den har erstattet den almindelige støvsuger 99%.
Det med at den skulle flytte støv op på hylderene er noget være vrøvl, men kommentaren kommer selvfølgelig også fra en der ikke ejer en robotstøvsuger😂
Bliver tit overrasket over hvor meget støv den får samlet op ved hver kørsel, selvom den kører tre gange om ugen.

Men der er selvfølgelig nogle udfordringer.
Hjemmet skal være egnet til en robotstøvsuger.
Dørtrin kan være et problem, derfor har vi fjernet alle høje dørtrin, så den ikke kører fast.
Lange hår sætter sig fast i den roterende børste, så støvsugeren skal jævnligt rengøres, så hvis man har en langhåret dyr, kan jeg forstille mig at den ret tit skal rengøres.
Man skal ikke have løse ledninger eller sure sokker eller andre småting liggende når den køre

Vores har kamera, så den styre uden om de værste forhindringer, så det er sjældent den sætter sig fast.
Til vores badeværelser har jeg sat en virtuel "væg" så den ikke køre derind, da gulvet der er ca 3-4 cm lavere.
Vi har i forvejen kun dørtrin indtil vores badeværelser, vi har ingen gulvtæpper så det har jeg ingen erfaring med, og skal ikke kloge mig på det..

Ja det er imponerende meget støv den får suget til sig...

Vi prøver igen, i morgen --
Du tager fejl Discrusio.

Det var faktisk Nilfisk der i sin tid spillede en stor rolle i udviklingen af Hepa filtre. Alle konvetionelle støvsugere sender luft ud hvor partiklerne kan måles.

Det afstedkom at Nilfisk gik ind i markedet for centralstøvsugere.

Jeg har endnu ikke mødt en robotstøvsuger der kan fjerne hundehår fra en korthåret hønsehund fra ægte tæpper effektivt - det er svært nok med en manuel støvsuger.
Min veninde har fået en robotstøvsuger, men der følger nye opgaver med. Der er lige så meget motion ved at fjerne alle forhindringer og et langhåret tæppe, som ved støvsugning med en almindelig støvsuger  .
Du skal nok ikke vælge en iRobot Roomba, fordi de er gået konkurs.

je-ns - jeg har ikke købt udvidelser til Norton. Jeg har faktisk nedgraderet det i år, fra Norton 360 til AntiVirus, fordi det har været på tilbud. 
Købte en brugt iRobot for et par år siden.
Kostede kun en brøkdel - er mærkevare - virker stadig fint.

Ville købe brugt igen...

Tak for svarene. Når jeg støvsuger, gør jeg det også. Vindueskarme og på paneler langs gulvet. Jeg vil ikke kunne jage den ind under sengene, for der ligger en ledning til elevation n. Når vi tømmer pejsens askeskuffe skal vi nok også have støvsugeren i brug. Så jeg tror at jeg dropper køb af robotstøvsuger 🤷🏻‍♀️……. Så længe Nilfisken dur.

Når lysten driver værket
Annonce
Den hjemmeside lugter så meget af skidt, at man skal løbe skrigende bort.
Intet om hvor de hører hjemme, intet tlfnr. ingen adresse osv, samtidig med at de vil lade som om, at de er danske.
På Trustpilot er der kun en anmeldelse og den er særdeles negativ. (af lumiraliving).
Men alene det at de kalder sig Lumira DK (for at virke dansk) samtidig med, at man kan se at man omdirigeres til en side der hedder lumiraliving.com.
Der findes ingen anmeldelser af lumira dk. Der findes af lumira nl, og den er ikke god.
Vi har fået robotstøvsuger i ​en del af huset og er glade for den. Den hvirvler absolut ikke noget støv op.
Men om den er lige så praktisk hos andre, skal ​jeg ​lade være usagt.

Kurt B. Andersen
@kurta
Tak for svaret. Min fornemmelse var altså god nok. Jeg skrev til deres kundeservice og spurgte om det tilbehør der nævnes på hjemmesiden var noget der skulle tilkøbes. I nat fik jeg svar på engelsk fra en Matheo fra NL. ……. Så det bliver ikke nogen Lumira til vores husstand, hvis det overhovedet skal være en robot. Vi holder os til Nilfisken.
Godt nytår
Ingeborg

Når lysten driver værket
Rantzau skrev den 28-12-2025 19:45:40

Du tager fejl Discrusio.

Det var faktisk Nilfisk der i sin tid spillede en stor rolle i udviklingen af Hepa filtre. Alle konvetionelle støvsugere sender luft ud hvor partiklerne kan måles.

Det afstedkom at Nilfisk gik ind i markedet for centralstøvsugere.

Jeg har endnu ikke mødt en robotstøvsuger der kan fjerne hundehår fra en korthåret hønsehund fra ægte tæpper effektivt - det er svært nok med en manuel støvsuger.

Hvad tager jeg fejl af?

Hvad du tager fejl af? Det hele. Du må være uvidende om hvad b.l.a. Nilfisk har oplyst om spredning af støvpartikler.
Rantzau skrev den 29-12-2025 08:41:32

Hvad du tager fejl af? Det hele. Du må være uvidende om hvad b.l.a. Nilfisk har oplyst om spredning af støvpartikler.

Lige frem det hele, og det kommker fra en som ikke ejer en robotstøvsuger.  
Så jeg tager fejl af at jeg åbenbart tror jeg har haft robotstøvsuger de sidste 7 år.
At den kan have problemmer med høje dørtrin og løse ledninger og sokker og andre småting på gulvet.
At den har problemmer med lange hår.

Og sidst, at den blot flytter støvet op på hylderene.
Jeg kan så undres over jeg skal tømme HEPA filteret for støv min. en gang om ugen, når den blot flytter det op på hylderene.

Kære Rantzau, få dig en robotstøvsuger, så du ved hvad du snakker om 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis