Robotstøvsuger fup og svindel?

Det lyder for godt til at være sandt. Jeg kunne tænke mig at købe den. Er det et godt køb eller fup?
https://lumiraliving.com/products/m7s-robotstovsuger
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen …… svar gerne hurtigt

Når lysten driver værket
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært at gennemskue, jeg er ikke meget for at handle, når man ikke kan se deres adresse, men på Trustpilot ser det meget tilforladeligt ud.

Men prøv at kik denne her, den ligner rigtig meget, og koster kun 739 kr.  Link

Vi har en Roborock S8, som vi er super glade for, men den koster jo lidt mere...              

Vi prøver igen, i morgen --
Vi har haft Roborock i en del år og er ret tilfredse med støvsugningen.
Moppe funktionen er mindre god hvis man forventer at gulvet bliver vasket men brugbart.
Denne Q5 Pro, til samme pris hos Power, er bedre end den du har kigget på….
Jeg tror ikke dette forum er en smutvej til at købe den rigtige rengøringsrobot til dig. Du bliver nødt til selv at sætte dig ind i sagerne, for vi aner jo ikke hvad du har af krav eller hvad du forestiller dig. Jeg bruger YT til at se danske og engelsk anmeldelser af produkterne for at blive klogere på hvorfor nogle koster mere end andre. Jeg har sat mig ind i de rengøringsrobotter og den du linker til vil aldrig passe til mig. Måske den passer til dig, sæt dig ind i det.
Det er en oem robot (sælges under flere forskellige navne) som sendes til dig direkte fra Kina.

Lad være med at købe den.

For det første kan du, som je_ns skriver, flere steder købe den til 1/3 af prisen. Og en robot til 750 kr er bare ikke særlig god.
For det andet, så kan du ikke være sikker på at kunne købe dele til den i fremtiden. Hvis du skal have en ny børste eller et filter, så får du svært ved at få fat i det, da der ikke er en egenlig producent bag, som har noget incitament til at levere dele i fremtiden.
For det tredje; hvis den går i stykker, så kan du ikke få den repareret. Drop-shipperen skriver godt nok, at de vil betale for returfragt, men held og lykke med at få dem til at gøre det i praksis. Bemærk i øvrigt, at når du køber uden for europa, har du ikke europæisk garanti- og reklamationsret.

Køb en robot af anerkendt fabrikat fra en forhander i Danmark eller Europa.

Egenligt fup er det dog ikke. Du skal nok modtage noget, som i et eller andet omfang ligner det billederne viser.
Kanmandet - du skal nok ikke købe robotstøvsuger i den butik du spørger om. 
Min norton siger, at det er en falsk onlinebutik. 
Annonce
DLG skrev den 28-12-2025 16:19:26

Kanmandet - du skal nok ikke købe robotstøvsuger i den butik du spørger om.
Min norton siger, at det er en falsk onlinebutik. 

Sjovt nok reagere mit Norton ikke på siden, men du har måske købt nogle af de udvidelser som Norton jævnligt forsøge at prakke os på ? 

Hej og tak for jeres svar og bevågenhed. Min mistanke er nok berettiget. Ved jule sammenkomster med børn, børnebørn og oldebørn blev der spurgt ind til om vi var glade for vores robotplæneklipper. (Husqvarna 405X til 312 m2 plæne)på en 1500 m2 grund. Det har været en rigtig god investering for os i 2023, selvom vi samtidig måtte købe en batteridrevet STIHL plæneklipper till brug om foråret. Så kom spørgsmålet spørgsmål om vi ikke skulle have en støvsugerrobot. Der var to husstande der havde sådan en, men de var ikke ubetinget glade for den.
Vi har en Nilfisk støvsuger som har god sugekraft. Den er 30 år gammel. Det eneste irriterende ved den er at den skal slæbes frem. Det gør vi så 1 gang om ugen. Eller når vi venter gæster. Vi har både klinkegulv og væg til væg tæpper over det 200 m2 store hus. + mindre pyntetæpper?  
Jeg har et sy og strikkerum med strikkemaskiner. En robot vil ikke kunne bruges der, nåle og trådrester vil den ikke være glad for.
Hvad er jeres erfaringer?

Når lysten driver værket
Vi har ikke en robotstøvsuger, men det er der flere i vores omgangkreds der har.  

Deres erfaring er, at en robotstøvsuger største force er at den flytter fint støv op på hylderne.  
Længere sytråde har det med at sno sig om valserne, og knappenåle sætter sig også det, så det kan ikke anbefales i syrummet.

Genkender på ingen måde, at den skulle sende støv ud, der sidder tros alt et Hepa filter, så holder man maskinen ved lige, er der ingen problemer..

Vi har haft robotstøvsuger de sidste 7år, og den har erstattet den almindelige støvsuger 99%.
Det med at den skulle flytte støv op på hylderene er noget være vrøvl, men kommentaren kommer selvfølgelig også fra en der ikke ejer en robotstøvsuger😂
Bliver tit overrasket over hvor meget støv den får samlet op ved hver kørsel, selvom den kører tre gange om ugen.

Men der er selvfølgelig nogle udfordringer.
Hjemmet skal være egnet til en robotstøvsuger.
Dørtrin kan være et problem, derfor har vi fjernet alle høje dørtrin, så den ikke kører fast.
Lange hår sætter sig fast i den roterende børste, så støvsugeren skal jævnligt rengøres, så hvis man har en langhåret dyr, kan jeg forstille mig at den ret tit skal rengøres.
Man skal ikke have løse ledninger eller sure sokker ​eller andre småting liggende når den køre.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis