Termostat pal sidder fast

Se billedet. Den sidder fast og jeg kan ikke få fat med en tang. Kan jeg få den fri på anden måde?

Den sidder fast i lukket så det er lidt koldt pt 😅
Se billedet. Den sidder fast og jeg kan ikke få... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 26-12-2025 00:18:07

Synes det virker bedst at skrue pakdåsen ud, og få stiften motioneret, WD-40 er god til at løsne op med, men giv den noget syrefri olie når stiften kan skubbes frit frem og tilbage, når pakdåsen er ude, så giv membranen inde bag ved lidt massage,  jeg plejer at bruge en udtjent stjerneskruetrækker til at trykke med.

Du kan også købe en ny pakdåse, synes bare de er forholdsvis dyre i forhold til en ny ventilhus..

Det er crazy hvor lidt forskel der er. Udfordringen er vel at der skal tages vand af systemet for at skifte ventilhuset og dét er en større omgang, synes jeg. 

Det er den røde , en god stjerne nøgle eller en top så burde det ikke være et problem.
Det virkede! Brugte en topnøgle 7mm og så kunne den komme fri hvorimod svensknøglen smuttede hele tiden. Det hjalp at vide det hed pakdåse, for så kunne jeg også få bekræftet det var den røde som ventet. Takker!!
Til en anden gang: Det er som Fabrin nævner risikabelt at slå med en hammer, og så kan en såkaldt bolchehammer være et skånsomt alternativ.

Rantzau skrev den 26-12-2025 10:22:33

Til en anden gang: Det er som Fabrin nævner risikabelt at slå med en hammer, og så kan en såkaldt bolchehammer være et skånsomt alternativ.

Sådan en har jeg. Jeg vidste bare ikke man kunne skille pakningen ad. Har kun før oplevet træge paler, hvor massage fiksede det. Denne sad bare helt inde og fast. Nu kom den løs. Og så lærte jeg dét 😃

og så kan jeg svovle over, at standard fastnøgler kommer i 6-8 - manglede en 7’er, som jeg heldigvis havde i top istedet. Det har noget enklere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis