Oppakning af knapcellebatterier

Vi er her i familien plaget af en del gigt bl.a.
Når vi køber knapcellebatterier -i byggemarkeder eller supermarkeder er disse pakket ind i pap -overtrukket med en eller anden form for plastik.

Det er mildest talt et skrækkelig arbejde at få batterierne ud af emballagen. Med lillekniv og skrutrækker.
Men der må da findes en bedre metode. Som vi bare ikke kender.

Nogen der ved ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger også metoden med kniv, men det må være muligt at klippe plasten rundt op batteriet med en saks. Start med at klippe en firkant, så du kommer fri af pakningen.

Søren O
Jeg bruger en saks, og klipper helt tæt på batteriene, lidt under halvvejs rundt, så kan de lige skubbes ud

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg ville overveje at skrive til eks Rema1000, hvis jeg var dig. Synes selv det er håbløst og tænker på gigtpatienter hver gang. Det er skørt man ikke kan få plastiksugerør men må nøjes med pap, mens man ikke kan få pap til batterierne, men må nøjes med plastik
Jeg kan fortælle dig det er desværre bevidst det er lavet besværligt at få ud pga faren for børn får fat i pakken og putter det i munden. Det er for at tænke på sikkerhed, som så desværre går ud over dem med udfordringer
HrT skrev den 22-12-2025 21:40:21

Jeg ville overveje at skrive til eks Rema1000, hvis jeg var dig.

Som om Rema producerer batterierne. God vits.

Som SimonLom18 skriver, er det for at undgå at en unge sluger et batteri. Bruger selv en saks til at klippe rundt om cellerne, fungerer fint.

Annonce
Tak for svarene  

Vi havde besøg af sønnen i går og han mente han kunne evt. lave en matrise der kunne sættes i en søjlebormaskine som jeg så kunne "stanse" batterierne ud. Vi må se om det kan lykkes.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Det var nu lidt omfattende med matrice (huggepibe) og søjleboremaskine, men det er da en mulighed.

Søren O
Det er ikke kun batterier der leveres i blister pack. Også medicin, vvs stumper, bor og savklinger for bare at nævne i flæng hvor omfattende besværlig emballage er blevet.

I det hele tager er livet blevet besværliggjort for eksempelvis gigtplagede, men er også et irritationsmoment for alle andre. 
Søren O skrev den 23-12-2025 06:18:28

Det var nu lidt omfattende med matrice (huggepibe) og søjleboremaskine, men det er da en mulighed.
Tror ​nu ikke at han mener den skal køre rundt  
Han er den lykkelige ejer af en lille drejebænk og selv om han arbejder med elektronik og musik til daglig, laver han faktisk et udemærket håndværk på drejebænken. Siger dem der har forstand på den slags .... 

Bent Andersen skrev den 22-12-2025 23:37:09

HrT skrev den 22-12-2025 21:40:21

Jeg ville overveje at skrive til eks Rema1000, hvis jeg var dig.

Som om Rema producerer batterierne. God vits.

Som SimonLom18 skriver, er det for at undgå at en unge sluger et batteri. Bruger selv en saks til at klippe rundt om cellerne, fungerer fint.

De bestemmer ganske selv hvordan deres private label skal indpakkes. Derfor jeg skrev Rema frem for Duracell, varta eler andre, for hvem Danmark er en decimal i den globale forretning. 

Formodede fejlagtigt at du og andre godt kan regne ud, at det ikke besluttes andetsteds end hos den, der bestiller…🙃

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis