Tagpap tag mod træ gavl

Skal finde løsningen på tagpap tag ind på træ gavl på huset.
Inddækning på gavl brædder  1på 2.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det skal være vandtæt, skal du pille den lodrette beklædning ned, så tagpap eller inddækning kan komme ind og op bag beklædningsbrædderne. Derefter monteres den lodrette beklædning igen efter afkortning.

Søren O
Jeg er lige blevet anbefalet  denne profil..??
skippersimba skrev den 19-12-2025 18:23:55

Jeg er lige blevet anbefalet  denne profil..??

Ja udmærket til at afslutte brædderne, men tagpappet skal føres op under brædderne, så der ikke kan blæse vand op under. 

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for interessen.
Er det ikke ok  nok at føre tagpap op under profilen der hvor den går ind under overbrædder
Vil man ikke kunne fjerne  hver andet bræt af de udvendige op i ca 10 cm højde og så skrue et stykke  krydsfiner på tværs og så brænde tagpap på og så en klemliste på tværs. 
Annonce
Save det nederste af gavlbrædder og skubbe tagkrydsfiner helt ind og så fuge og en klemliste på.
Der er masser af fald på taget sidelæns.

Du kan gøre næsten hvad du vil, da der ikke kommer ret meget vand indunder det udhæng. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der vil løbe slag regn ned.

Min erfaring at blæst og regn godt kan presse vandet ind de mest trælse steder, havde problemer på min garage, men den ligger også helt frit ud til åbne marker.

Vi prøver igen, i morgen --
Der skal naturligvis gøres et eller andet. F.eks. 
Skære og tage det yderste bræt væk nederst. Så kan tagpap brændes fast på inderbrædder, og der kan sættes en blik/alu profil over kanten. Denne går op under yderste brædder og får silicone under øverste kant mod de inderste brædder.
Der er også andre måder, det er her jeg skriver at du kan vælge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis