Spørgeskema om håndværkere, renovering og ansvar

Hej alle sammen!

Vi er ved at undersøge, hvordan kunder oplever håndværkere og byggeforløb. Der findes mange forskellige erfaringer derude, og jeres input er derfor guld værd.

Spørgeskemaet handler om almindelige kundeoplevelser ved mindre opgaver, renoveringer, nybyg osv.
Det tager ca. 10 min. at svare på det hele, men langt de fleste spørgsmål er frivillige.

Spørgeskema om håndværkere, renovering og ansvar – Udfyld formular

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvem er vi? En 8 klasses elev eller håndværkernes brancheorganisation?

Selvbygger med stort S. 
Ingen af delene. Blot nogle der ønsker at skabe bedre vilkår og tryggere rammer for bygherre og samtidigt stille skarpere på hvilke værditilbud håndværkere skal lægge vægt på for at få flere kunder i biksen. Det går jo begge veje :) 

Det er altid svært at finde ud af, for spørgeskemaer bliver automatisk set sort på. Om det er fordi der er mange skoleprojekter, ved jeg ikke. Men jeg håber folk vil være med til at hjælpe. 

Eller give feedback til hvordan man bedst finder svarene. Ellers bliver er vi aldrig klogere på individuelle behov.

Håber det svarer på dit spørgsmål (og andre der skulle læse med, med samme tanke). 
Jeg har ikke noget imod at svare på spørgeskemaer fra elever. Jeg bryder mig ikke om reklame lavet som spørgeskema. Så spørgeskemaer, der spørger om hvor jeg bor og vil have min email, bliver ikke besvaret.

Dette forum er forøvrigt tiltænkt dem, der helst vil lave tingene selv. 
RemarkableTale1337 skrev den 10-12-2025 15:43:51

Ingen af delene. Blot nogle der ønsker at skabe bedre vilkår og tryggere rammer for bygherre og samtidigt stille skarpere på hvilke værditilbud håndværkere skal lægge vægt på for at få flere kunder i biksen. Det går jo begge veje :)

Det er altid svært at finde ud af, for spørgeskemaer bliver automatisk set sort på. Om det er fordi der er mange skoleprojekter, ved jeg ikke. Men jeg håber folk vil være med til at hjælpe.

Eller give feedback til hvordan man bedst finder svarene. Ellers bliver er vi aldrig klogere på individuelle behov.

Håber det svarer på dit spørgsmål (og andre der skulle læse med, med samme tanke). 

Du svarer slet ikke på spørgsmålet.

Selvbygger med stort S. 
GodeVen skrev den 10-12-2025 15:53:56

Jeg har ikke noget imod at svare på spørgeskemaer fra elever. Jeg bryder mig ikke om reklame lavet som spørgeskema. Så spørgeskemaer, der spørger om hvor jeg bor og vil have min email, bliver ikke besvaret.

Dette forum er forøvrigt tiltænkt dem, der helst vil lave tingene selv. 

Du skal kun oplyse det hvis du ønsker det. Vi kræver det ikke. Det er mega værdifuldt at få lov at lave en opfølgning med dem der har lyst. 

Men som sagt, så er næsten alt frivilligt at svare på. Vi skal kun bruge det til at kende erfaring og holdninger. 

At forummet er til "dem der selv vil" er forståeligt. Men dem der selv vil, kommer også ud for situationer hvor der er noget de hverken kan eller må lave selv. Derfor skal det også være en god oplevelse for dem at få en håndværker ud. Og håndværkeren skal selvfølgelig vide hvordan de eksempelvis bedst kommunikerer med potentielle kunder.

Derfor rettede jeg mig mod dette forum :)
Annonce
Superdiy skrev den 10-12-2025 16:30:22

Så forstår jeg ikke hvad du vil have svar på? Vi er ikke en 8. Klasse. Vi er heller en brancheorganisation. Vi er nogle der gerne vil forbedre vilkårene for bygherre og for den individuelle håndværker. Vi ønsker at skabe en løsning, produkt, ydelse; kald det hvad du vil. Men det kræver vi ved hvor værdien ligger så vi ikke arbejder i øst, men det der efterspørges er i vest.. 

Så prøver jeg med det helt enkelte spørgsmål
Hvem er "Vi"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
RemarkableTale1337 skrev den 10-12-2025 17:06:08

Superdiy skrev den 10-12-2025 16:30:22

Så forstår jeg ikke hvad du vil have svar på? Vi er ikke en 8. Klasse. Vi er heller en brancheorganisation. Vi er nogle der gerne vil forbedre vilkårene for bygherre og for den individuelle håndværker. Vi ønsker at skabe en løsning, produkt, ydelse; kald det hvad du vil. Men det kræver vi ved hvor værdien ligger så vi ikke arbejder i øst, men det der efterspørges er i vest.. 

Ok så tolker jeg dit svar som om du er en 3. Part med en forretningside om at lave en ydelse der på en eller anden magisk vis sikrer kunden mod dårlige håndværkere, og evt. håndværkeren for urimelige kunder.

100 % en ydelse jeg ikke ville give en krone for.

Selvbygger med stort S. 
Det er nogle dårlige spørgsmål i spørgerskemaet. Lyder meget til nogen der kun har fået lavet noget et par gange.
Har nok selv været i kontakt med over 30 håndværkere i mit liv. Meget blandede oplevelser...
ev elmand skrev den 10-12-2025 17:06:43

Så prøver jeg med det helt enkelte spørgsmål
Hvem er "Vi"

Ah. Jamen formelt ikke nogle endnu. Ingen CVR eller andet at slå os op på endnu. Det vil vi gerne. Men vi er to der er gået sammen for at lære branchen meget bedreat kende end vi gør og skabe noget der forhåbentligt skaber værdi for kunder såvel som håndværkere. 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis