Følge bygningsreglementet Fra garage til hobbyrum/opmagasinering

Hej.

Jeg (nybegynder ud i renovering) søger råd ift at overholde bygningsreglementet i et kommende projekt, hvor vi vil isolere vores garage, så vi minimum kan have 15 grader derude året rundt.
Jeg har ansøgt ved kommunen og fået svar tilbage, at vi ikke behøver tilladelse, blot vi følger bygningsreglementet. Og kan vi ikke det, skal vi søge om dispensation…
Jeg har dog svært ved at gennemskue bygningsreglementet og håber en venlig sjæl herinde, kan hjælpe mig på vej…

Om projektet:
Ændret anvendelse af garage til hobby rum.
Vi ønsker at isolere og isætte døre/vinduer i vores garage mhp at bruge garagen til opbevaring og hobbyrum. Garagen måler 371 x 797 x max højde 240 og er placeret i skel.
Gulv: 20 cm sand, 8 cm beton
Vægge: dobbelt murstensvæg med 8 cm hulrum
Tag: Blik og 2 lag tagpap
Vi ønsker at:
Isolere tag med 20 cm uld beklædt med profilbrædder
Isolere vægge (for lyd og varme) med dampspærrer, 4,5 cm uld, 1 lag fermacell fibergips, 1 lag finer (optimalt 5-10 cm uld, men pladsen er begrænset).
Isolere gulv med 15 cm sand, 300-400 mm isolering, 100-120 mm beton.
Isætte dobbelt 3 lags terrassedør mod vest i carport-åbning (240 x 205), samt tilføje dobbelt 3 lags terrassedør eller vindue (200 x 205) i sydsiden ved siden af den dør, der allerede er der.
De isatte døre/vinduer skaber ikke direkte udsyn til naboer.

Følger vi bygningsreglementet i ovenstående?
Tak på forhånd!

Mvh Margrete
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også