Jeg har på mit hus bygget skur/ carport, spær 60c/c, ovenpå 15mm antiskimmelbehandlet tagkrydsfiner, 15cm udhæng.
Hældning 6 grader, 3 meter.
Isola mestertekk videoen matcher ikke forumguider.
Er der en som har forstand på det som vil kommentere.
Krydsfiner er fastgjort på hus, ind under husets tagrende, Jeg lægger isola ind til og lidt op ad Stern med klæber og fastgør med skruer, og til slut en stribe som svejses på.
Tagpap lægges i baner vertikalt, det vil sige 1m bane ned til tagfod/tagrende.
Jeg starter i højre side, tagpap varmes og foldes nogle cm ned over krydsfiner side-kant, yderste kant varmes så granulat drukner og alukant med op-buk og vandnæse fastgøres med søm og 30cm pap svejses ovenpå.
Modsatte langside sømmes/skrues og ny bane lægges på, mekanisk fastgørelse i venstre og fuldsvejset i højre osv. osv.
Min tvivl: tagfod moteres først på krydsfiner, må det være på en strimmel icopal murpap?, primer, eller skal det være underpap eller skal jeg bruge af den rulle 30cm tagpap jeg har.
Skal der helt/delvis primer på krydsfiner? må/skal pap nogle steder svejses mod krydsfiner?
Vi er nu ved 1. December, når vejrudsigten lover flere dages tørvejr, henter jeg og opsætter krydsfiner og lægger tagpap på. Hvis det tager flere dage, skal jeg så dække over med presenning, evt tæpper og 2 presenning for at undgå kondens. Hvor kritisk skal man være.
Er der go/no-go i forhold til vejr, temperatur osv. (Jeg gør det ikke i regnvejr)
På forhånd, tusind tak for hjælpen.
PS. Skur og carport er 9m og går ca 3 m. Længere ud end hus tagrende.