Råd til nedbrydning

Hej

Jeg skal have fjernet denne betonsokkel men er lidt i tvivl om hvordan jeg griber det bedst an.

Har prøvet med den på billedet, men men men, det kommer til at tage en uge. Er der nogle gode råd 
til en lidt huertigere/smartere metode. Måske er det bare en kraftigere nebrydningshammer der skal til?
Dynamit vil min kone ikke acceptere ikke ;-)

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har selv svaret. En større hammer i ordentlig kvalitet.

Selvbygger med stort S. 
Det er en spidsmejsel der er brugt kan jeg se. Svært at se om en af de andre er flad?

Med en fladmejsel lidt tættere på kant, og let skrånende udad. Ellers er kraftigere værktøj altid svaret 🙂

Meninger som er velbegrundet og altid med forbehold
Du har givet op for hurtigt. Det viste værktøj burde klare opgaven, ellers kan du leje en kraftigere model hos den nærmeste byggepusher.

PS: Har du forbud mod dynamit, kan sortkrudt også klare opgaven.  
start med en hammer der duer
den du har er nok den ringeste på markedet , en lille hammer og mejsel er lige so effektiv

Det går meget nemmere hvis du bruger en stor nedbydninghammer på 20 kg - måske 100 gange hurtigere end den du har på billedet.
Annonce
Har du stor vinkelsliber med diamant klinge kan den gøre gavn. Skær riller med ca. 5 cm afstand og det er meget nemmere at hugge op. 
PS Det støver ad h... til 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du kan også bore en masse huller, det vil gøre det meget nemmere at banke betonen op, og støver ikke ret meget.

Vi prøver igen, i morgen --
Det lader til jeg skal finde en større borehammer. Det med at bore en masse huller giver god mening. Jeg må ud på markedet og se hvad jeg kan skaffe. Tak for svar👍

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Hvis det kun er for at fjerne den ene klods, så lej en 12 kg nedbrydningshammer en enkelt dag. Den er tilstrækkelig kraftig til den sagtens kan smadre det, men ikke tungere end den er til at arbejde med. 

Selvbygger med stort S. 
Hvis du ikke helt har opgivet tanken om at sprænge den  , findes der et produkt der hedder trollkraft, det er en slags ekspanderende cement, som bla. bruges til at sprænge sten..

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis