Kan jeg tilslutte en Olieradiator min stikkontakt

Jeg bor i en meget kold lille 1 værelses lejlighed og jeg vil gerne købe en Olie radiator, der bruger 1500 Watt, men jeg ved ikke om min stikkontakt / sikringer kan tåle det ?og jeg har også læst at man ikke må overbelaste i for lang tid og den skal jo kører et par timer hver dag.

Det jeg har der bruger strøm i lejligheden er ca.
2-3 lamper
42” TV
Router
mobil / EarPods laderer
Min føntørre bruger 2000w uden sikringer springer  så jeg tænker på om jeg så kan tilslutte olie radiatoren til den kontakt, den er på 1500 watt, den vil dog kører i længere tid end en føntørren ( jeg vil ikke bruge begge samtidig )

Mine sikringer er 10A og jeg har læst at 1 kan trække ca. 2300 Watt, men det er vel til alt på nær komfur / køkken
Jeg vil ikke risikere at overbelast nettet.

Kan man købe en måler til at stikke i kontakterne og måle hvor mange watt den kan trække ?
Og nej jeg ville ikke ane hvordan jeg skal skifte en sikring der sprænger
🙏🏻 tak for alle indput 
Jeg bor i en meget kold lille 1 værelses lejlighed... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 27-11-2025 21:37:36

Ovnen er kun en nødløsning. Du får varmen i en fart.
En anden løsning, inden du investerer i større radiatorer, kan være en blæser som du “afkøler” din radiator med. Ved at blæse luft på radiatoren (helst fra undersiden), afgiver den mere varme.

Så en lille blæser, jeg lægger under radiatoren ? Som så blæser luft op igennem den ( den er dobbelt siddet ) ? Den vil jo blæse kold luft op igennem den 

Kr. 20.000+ for at sætte en enkelt radiator op. Det kan da kaldes “Københavnerpriser”. Vi andre borer et hul gennem væggen hvis vi skal have et rør igennem. ​Har du mulighed for at få isoleret under lejligheden, evt. på ejerforeningens regning?

Søren O
Søren O skrev den 27-11-2025 21:52:16

Kr. 20.000+ for at sætte en enkelt radiator op. Det kan da kaldes “Københavnerpriser”. Vi andre borer et hul gennem væggen hvis vi skal have et rør igennem. Har du mulighed for at få isoleret under lejligheden, evt. på ejerforeningens regning?

Desværre ikke :-( 

Ja en lille blæser som blæser luft op på radiator. Den kolde luft bliver varmet op, men ikke så meget som uden blæser, men i større mængde. Du vil få det varmere end uden blæser.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis