BOFH skrev den 27-11-2025 14:20:59
Fuldstændig enig med Fabrin - noget er helt galt hvis din fremløbstemperatur er så lav - de fleste fjernvarmeselskaber i større byer garanterer typisk 60-70gr da der generelt ikke er ret langt fra værk til forbruger.
Jeg har selv for nogle år siden haft en lignende problematik i en ejerlejlighed - der var det en tilstoppet snavssamler på lejlighedens eget fremløb fra fællesforsyningen som ikke tillod tilstrækkeligt flow og det derved var svært at holde varmen i lejligheden oppe.
Kunne du ikke fortælle lidt om din installation eller tage nogle billeder?
/BOFH
Viceværten oplyste at de ikke vil skrue op for mere varmt fremløb til lejlighederne for det vil betyde en samlet stor regning til alle lejligheder, vi er 105 lejligheder.
Han sagde også at det var i gamle dage at man kunne skrue op for en radiator og den så står og banker varme derud af, det kan man ikke mere her hvor jeg bor i Rødovre, for jeg kunne heller ikke forstå at der ingen forskel er om den står på 3 eller 5
Der har manglet en ekstra lille radiator i lejligheden i de sidste 20 år, og jeg havde VVS oppe men de kunne ikke få propperne af så jeg gik væk fra den løsning da den ville løbe op i 20K at banke hul i væk og lave rør.
Vi har også temperatur måler ude, der afgør fremløb af varme.
Men det nytter jo heller ikke med en ekstra radiator hvis de ikke bliver varmere.
Som sagt hænger min lejlighed over indgangsparti med kold luft under, så nok ikke så mange af de andre beboer der har det problem.
Igen ville jeg bare gerne have råd i forbindelse med en lille varmeblæser / radiator da det er noget jeg kan gøre ved 🥹
Hvordan fandt du ud af det med snavssamler og hvordan blev det fixet ?