Hjelp til fjernvarmeanlæg

Alle radiatorer i huset giver fin varme, men gulvvarmen i badeværelset er fuldstændig kold. Der er ikke termostat i badeværelset. 
Nu har jeg i flere dage forsøgt at dreje på alt der kan drejes på, men uden resultat.

Er der noget fuldstændigt oplagt jeg har oversæt?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag termostathovedet af til badeværelses gulvet, og motioner den lille blanke skift, lad bare termostathovedet være afmonteren, så giver det fuld varme, så kan du jo altid montere det når der er kommet gang i varmen.

Vi prøver igen, i morgen --
Prøv at fylde anlægget op med mere vand - ser ud til at du kun har ½ bars tryk. Der kunne være luft i rør til / fra badeværelset.
je_ns skrev den 23-11-2025 12:20:33

Tag termostathovedet af til badeværelses gulvet, og motioner den lille blanke skift, lad bare termostathovedet være afmonteren, så giver det fuld varme, så kan du jo altid montere det når der er kommet gang i varmen.

Det skal jeg forsøge 👍

Men den er vist ikke lige til at få af 🤔

Thomas_Mygind skrev den 23-11-2025 12:22:01

Prøv at fylde anlægget op med mere vand - ser ud til at du kun har ½ bars tryk. Der kunne være luft i rør til / fra badeværelset.

Hvordan gør jeg det?

For at fylde vand på anlægget, skal du forbinde en slange til en aftapningshane pææ på anlægget med en hane til koldt brugsvand. Hvad er det der sidder bag din varmemåler? Det kunne godt ligne påfyldningsslangen.

Søren O
Annonce
Søren O skrev den 23-11-2025 14:57:43

For at fylde vand på anlægget, skal du forbinde en slange til en aftapningshane pææ på anlægget med en hane til koldt brugsvand. Hvad er det der sidder bag din varmemåler? Det kunne godt ligne påfyldningsslangen.

Kobler blot haveslangen til rød cirkel, maks tryk, og så åbner hanen (den sorte ved rød cirkel) på anlægget og følger med på anlæggets trykmåler?

Vedr billede nr 2. Ved du hvad det er?

Billedet med den røde markering. Sidder der ikke en ventil ved begge ender af slangen som kan åbnes? Så gør du bare det. Skal det være helt rigtigt skal slangen frakobles når du ikke fylder vand på anlægget.

Søren O
Søren O skrev den 23-11-2025 16:18:25

Billedet med den røde markering. Sidder der ikke en ventil ved begge ender af slangen som kan åbnes? Så gør du bare det. Skal det være helt rigtigt skal slangen frakobles når du ikke fylder vand på anlægget.

Sort ventil ved rød afmærkning (til venstre) og rød ventil til højre. Hvis jeg forstår dig korrekt, så fylder jeg vand til venstre. Men vil der ikke komme vand ud af systemet til højre, når jeg åbner den røde ventil?

sipher skrev den 23-11-2025 16:54:54

Søren O skrev den 23-11-2025 16:18:25

Sort ventil ved rød afmærkning (til venstre) og rød ventil til højre. Hvis jeg forstår dig korrekt, så fylder jeg vand til venstre. Men vil der ikke komme vand ud af systemet til højre, når jeg åbner den røde ventil?

Jeg havde totalt misforstået. Troede, at der skulle vand på fra en ekstern vandslange. Forstod ikke, at det kolde vand også løb inde i systemet. Så var der jo meget nemmere. Åbnede for den røde og fyldte på fra venstre side med den sorte ventil. Det blev da hurtigt fyldt op (jeg tænker 1,3 bare er tilstrækkelig).

Jeg spurgte dig, om du vidste hvad der var på billede nr 2. Er det måske udluftningen?

Ventilen på det andet billede viser en sikkerhedsventil. 

Søren O
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis