Hjelp til fjernvarmeanlæg

Alle radiatorer i huset giver fin varme, men gulvvarmen i badeværelset er fuldstændig kold. Der er ikke termostat i badeværelset. 
Nu har jeg i flere dage forsøgt at dreje på alt der kan drejes på, men uden resultat.

Er der noget fuldstændigt oplagt jeg har oversæt?

Alle radiatorer i huset giver fin varme, men... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
sipher skrev den 23-11-2025 14:47:24

je_ns skrev den 23-11-2025 12:20:33

Tag termostathovedet af til badeværelses gulvet, og motioner den lille blanke skift, lad bare termostathovedet være afmonteren, så giver det fuld varme, så kan du jo altid montere det når der er kommet gang i varmen.

Det skal jeg forsøge 👍

Men den er vist ikke lige til at få af 🤔

Du løsner skruen, så kan termostathovedet vrikkes af..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 23-11-2025 22:17:55

sipher skrev den 23-11-2025 14:47:24

je_ns skrev den 23-11-2025 12:20:33

Tag termostathovedet af til badeværelses gulvet, og motioner den lille blanke skift, lad bare termostathovedet være afmonteren, så giver det fuld varme, så kan du jo altid montere det når der er kommet gang i varmen.

Det skal jeg forsøge 👍

Men den er vist ikke lige til at få af 🤔

Du løsner skruen, så kan termostathovedet vrikkes af..

Ja, jeg tog chancen i går aftes. Stiften sat rigtig nok fast og kunne ikke motioneres. Tog så fat i den med en lille tang, og vupti, så stod jeg med den i hånden og fin lille vandstråle sprøjtede flere meter ude i bryggerset 😄

Men nu er der varme i badeværelset 👍

Nu ved du så to ting:
Stiften i pakdåsen skal ikke trækkes ud men trykkes ind. Du har trukket den lille låsering af.
Der kan være lidt vand bag stiften i pakdåsen. Derfor skal stiften trykkes ind, og du har fundet ud af, hvordan en termostatventil virker.    

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis