Tørretumbler 60 cm i dybden og vaskemaskine 50cm??

Hejsa har et problem jeg har kun købt en vaskemaskine fra starten af som måler 50,5i dybden
Og vil gerne have en tørretumbler oven på som en vaskesøjle.
Mit problem er jeg ikke kan finde en tørretumbler i med en dybde på den samme dybde som min vaskemaskine.
De fleste kondenstørretumbler er i standard mål 60-65
I dybden og jeg har ikke plads til at have den andre steder i min lejlighed hvad gør jeg for at løse problemet ?
Og må jeg stable en tørretumbler oven på min vaskemaskine selv om de ikke måler det samme i dybden ?
Forhandleren modsiger sig selv så det er forvirrende først siger at den ikke må rage ud over min vaskemaskine og bagefter sender han mig et tilbud som gør det endnu mere end den jeg fik nej til i første omgang .
Og jeg har vasket 3 maskiner tøj i min vaskemaskine så de vil nok ikke tage den retur så jeg kan få en vaskemaskine med samme mål som den tørretumbler jeg har tænkt mig at købe.
Jeg blev ikke advaret om at der hvis jeg ønskede en tørretumbler ovenpå at den ikke var dyb nok i dybden til standard målene ​som tørretumbleren er idag så de passer sammen hvad skal jeg gøre nogen som har ​prøvet den samme fejl ??
🌞

🌞
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et stykke spånplade eller krydsfiner i 19 mm tykkelse på 60 x 60 cm (måske 58 x 58 cm) og læg det oven på din vaskemaskine. Så kan du stille tumbleren ovenpå.

det bagerste ben på tumpleren sider et stykke inde under
tag et mål på benende , bare de er langt nok inde
Stil tørretumbleren nederst.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 12-11-2025 05:46:26

NEJ, vaskemaskine er for tung til det.

larsen56 skrev den 12-11-2025 06:43:02

Hvor ved du det fra når du hverken kender typen af vaskemaskine eller tøretumbler?

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Superdiy skrev den 12-11-2025 07:24:46

Hvor ved du det fra når du hverken kender typen af vaskemaskine eller tøretumbler?

Fordi vaskemaskiner nærmest altid er absurd tunge. Det er mere reglen end undtagelsen. Typisk omkring 70-90kg (vores forrige vejede 85kg). Tørretumbler vejer oftest noget mindre. Hos os har forskellen på dem, at jeg kunne mosle vaskemaskinen ud og ny ind med møje og besvær (og banden og svovlen) på “hjørnerne”, mens tørretumbleren kunne løftes på plads. 

Hvis det hele skal stå i et skab ville jeg lave nogle lister og sætte en plade op på dem, så tørretumbleren står på det og ikke vaskemaskinen. Dette ville jeg støtte med kiler over vaskemaskinen 4 steder. Så kan vaskemaskinen udskiftes en anden gang uden at nødvendigvis fjerne tørretumbleren. 
Men er det nok med ​en plade har læst at  der findes de der stabel rammer men kender ikke så meget til det  .
​Eller kan det kun bruges når maskinerne er lige brede og dybe ?
Kan man gøre det med at skrue et spændebånd i fra tørretumbleren og ned til vaskemaskinen som en skrev i en anden tråd herinde ?
Bare en tanke 
🌞

🌞
Har ikke vasket så meget i min vaskemaskine endnu så har ikke lige været opmærksom på om den vibrerer når den centrifugere men det vil jeg prøve at holde øje med næste gang jeg vasker. Har læst at det har stor betydning for om risikoen for at tørretumbleren skrider ned .
Og håber på Godt vejr inden jeg få købt r en tørretumbler 🌞

🌞
HrT skrev den 12-11-2025 07:51:05

Fordi vaskemaskiner nærmest altid er absurd tunge. Det er mere reglen end undtagelsen. Typisk omkring 70-90kg (vores forrige vejede 85kg). Tørretumbler vejer oftest noget mindre. Hos os har forskellen på dem, at jeg kunne mosle vaskemaskinen ud og ny ind med møje og besvær (og banden og svovlen) på “hjørnerne”, mens tørretumbleren kunne løftes på plads. 

Hvis det hele skal stå i et skab ville jeg lave nogle lister og sætte en plade op på dem, så tørretumbleren står på det og ikke vaskemaskinen. Dette ville jeg støtte med kiler over vaskemaskinen 4 steder. Så kan vaskemaskinen udskiftes en anden gang uden at nødvendigvis fjerne tørretumbleren. 

At vaskemaskiner vejer så meget at du ikke er stærk nok til at løfte den fortæller da ingen ting om hvad tørretumbleren kan bære.

Bort set fra det er voldsomt upraktisk at have sæbeskuffen oppe i 170, ville jeg ikke have nogen som helst betænkeligheder ved at stable vaskemaskinen oven på.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 12-11-2025 08:17:40

HrT skrev den 12-11-2025 07:51:05

At vaskemaskiner vejer så meget at du ikke er stærk nok til at løfte den fortæller da ingen ting om hvad tørretumbleren kan bære.

Bort set fra det er voldsomt upraktisk at have sæbeskuffen oppe i 170, ville jeg ikke have nogen som helst betænkeligheder ved at stable vaskemaskinen oven på.

Og vandtilførsel og afløb er jo også noget bøvl hvis vaskemaskinen stilles øverst.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis