Makita DTM52 multisaf stopper midt et snit, hvad kan man gære??

Min Makita multicutter DTM52, stoppede midt i et snit. Der er masser af strøm på batteriet, Nu er det eneste der virker maskinens lys..... Gode råd modtages mægtigt gerne ....

På forhånd TAK

MVH Njord
Min Makita multicutter DTM52, stoppede midt i et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er, at en reparation på værksted let kommer over 1000 kr. Hvis en ny kan fås for 1300 kr, kan være svært at finde et værksted, der kan få en forretning ud af at reparere den slags.

En børsteløs motor er styret elektronisk, man kan ikke som ved en almindelig motor, sætte spænding på og se om den kører.

Min anbefaling er at åben den op og se om der er en simpel forklaring. Jeg ville starte med at se en video om adskillelse. Det ser ud til at de fleste problemer er med bladets låsemekanisme. Hvis jeg ikke kunne se en forklaring, havde jeg blot købt en hel ny. Når man køber relativt nyt værktøj brugt, kan man risikere at få noget, den første ejer havde problemer med. Det ser ud til at Makita DTM52 kom i 2022.
GodeVen skrev den 11-11-2025 10:15:23

Problemet er, at en reparation på værksted let kommer over 1000 kr. Hvis en ny kan fås for 1300 kr, kan være svært at finde et værksted, der kan få en forretning ud af at reparere den slags.

Ja en reparation hos et autoriseret værksted vil ofte ikke kunne svare sig..

Jeg havde en boremaskine til rep. hos Makita, det ville koste 300 kr mere end en ny maskine kostede..

De mente jeg havde overbelastet maskinen (hvilket de jo nok havde ret i) men efter en venlig mail til dem, lavede de den pr kulance. 

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis