Voldsomt lugt fra bryggers

Jeg har virkelig brug for alle kloge hjerner herinde til at hjælpe mig med at finde frem til en meget generende lugt i mit bryggers.
Vi købte et halvt dobbeltbud for 6 mdr siden og siden vi flyttede ind været generet af en helt forfærdelig lugt fra bryggerset. En skadetekniker sagde, at det med 99 procent sikkerhed var rotter under gulvet, og jeg tænkte med det samme, at det gav så god mening, at den lugt var lugten af rotter. Men en kloakmand slog fast, at det ikke var rotter. Det er heller ikke afløbet. Der er en gammel sløjfet vandbrønd i gulvet (altså indenfor) med beton støbt ovenpå. Flere har gættet, at lugten måske kommer derfra, men ham, der har sløjfet brønden, er stensikker på, at lugten ikke kommer derfra.
Hvad tænker I? Hvad kan det være? Jeg søger så mange bud/gæt som muligt, så jeg kan afsøge det. Jeg er simpelthen løbet tør for ting, jeg kan afsøge. Og kan det være vandbrønden i gulvet? (Det er den, man kan se på foto)
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis en død rotte er udelukket, så tænker jeg det er brønden der giver den grimme lugt, du har jo nok tjekket evt afløb og vandlås.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 08-11-2025 21:34:11

Hvis en død rotte er udelukket, så tænker jeg det er brønden der giver den grimme lugt, du har jo nok tjekket evt afløb og vandlås.

Tak for svar, je_ns!

Har du et bud på, hvad det kan være fra brønden, der afgiver lugten?
Ham, der har sløjfet brønden siger, at der umuligt kan komme lugt fra brønden, fordi det øverste lag er bentonit…
Hvis brønden er opfyldt og forseglet med bentonit, så burde lugten ikke kunne komme derfra.

Vi prøver igen, i morgen --
Den her er nok for oplagt, til at du ikke allerede har tjekket det, men for en sikkerheds skyld: Har du et afløb i gulvet?

Hvis der ikke er tilsluttet vask eller andet til dét afløb (over vandlåsen), så vil det tørre ud efter nogle måneder og begynde at lugte. Så må man jævnligt hælde vand i for at fylde vandlåsen op.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 09-11-2025 11:18:34

Den her er nok for oplagt, til at du ikke allerede har tjekket det, men for en sikkerheds skyld: Har du et afløb i gulvet?

Hvis der ikke er tilsluttet vask eller andet til dét afløb (over vandlåsen), så vil det tørre ud efter nogle måneder og begynde at lugte. Så må man jævnligt hælde vand i for at fylde vandlåsen op.

Hej Allan,

Tak for dit svar!
Det har jeg forsøgt over en periode, men det lugter desværre stadig. Faktisk bliver det bare værre og værre :/
Annonce
Hvad med loftet ? Hvordan er det lavet ?
Hvis der ligger en død kat eller mår, så vil det også lugte helt forfærdeligt. Selv en lille mus kan lugte frygteligt, men dog kun nogle dage.
djaydjay skrev den 09-11-2025 14:50:48

Hvad med loftet ? Hvordan er det lavet ?
Hvis der ligger en død kat eller mår, så vil det også lugte helt forfærdeligt. Selv en lille mus kan lugte frygteligt, men dog kun nogle dage.

Jeg er ikke sikker på, hvordan det er lavet, men det er et gammelt værksted, der i 80’erne er renoveret, så der er ikke sp meget “rum” mellem loftet og taget. Lugten har været der i mere end 6 mdr, så det kan det nok ikke være, men har tænkt, om det kan være levende dyr, men tænker, at vi havde hørt dem så…

Mus på loftet skal du ikke regne med at du kan høre. Mår og rotter er noget andet. Men døde dyr larmer selvfølgelig ikke.

AllanE nævnte den mest almindelige årsag. Så kan jeg en tilsvarende. Hvad med sko og støvler?
GodeVen skrev den 10-11-2025 12:03:58

Mus på loftet skal du ikke regne med at du kan høre. Mår og rotter er noget andet. Men døde dyr larmer selvfølgelig ikke.

AllanE nævnte den mest almindelige årsag. Så kan jeg en tilsvarende. Hvad med sko og støvler?

Tak for svar!

Interessant med mus. Det kan da godt være, det skal undersøges..

Jeg tvivler på, at det er sko og støvler. Vi flyttede ind for 6 mdr siden og lugten var der siden første dag. Og vi havde de samme sko med fra vores gamle hjem, hvor der aldrig har lugtet..
Har du kontaktet sælger, for at høre om de havde samme problem?
Hvad med ejerskifteforsikring?
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis