Udfordringer med wifi

Dette er muligvis ikke det bedste forum til vores udfordring, men så er der måske nogen der kan anbefale

Vi har udfordringer med vores wifi. Forbindelsen til internettet afbrydes flere gange indenfor et døgn, og kommer først igen efter jeg har slukket/tændt for routeren (Genexis).
Jeg har været i kontakt med support flere gange, og de har tjekket både router og (hos fiberejer) fiberforbindelse uden at finde noget, og de gør derfor ikke yderligere.

Når jeg kigger i routerens eventlog giver det ikke rigtig nogen mening. Dato og tidsstempel er tilsyneladende helt ude af tridt.

Se billede for eksempel:

Hvor skal vi starte?

Jeg kan alt - når det lykkes.
Dette er muligvis ikke det bedste forum til vores... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 02-11-2025 08:16:56

Det er vigtigt at vide om signalet forsvinder på begge frekvenser. Er der ikke nogle lamper på routeren, der fortæller om du er på nettet eller ej?Hvis signalet forsvinder udefra, forstår jeg ikke at det kan være levende på ekstenderne.

Jo, men jeg kan ikke erindre hvilke lamper der var tændt/slukket, og nu må vi lige vente til det sker igen.

Jeg har i øvrigt kun en aktiv dims (Nobø til styring af elradiatorer) forbundet til roteren med kabel. Printer og desktop bruger jeg pt ikke (1+ år)

JohnLarsen skrev den 01-11-2025 22:37:57

Køb en ny router hos Power eller Elgiganten, installer den og se om det hjælper.
Hjælper det ikke kan du indenfor et par uger returnere den og få alle pengene retur.
Så har du enten elimineret en fejlmulighed eller fundet fejlen.

Jeg har lige fået et hint i et andet forum, om det kan være strømforsyningen det er galt med. Han (servicetekniker, internet) har erfaringer med det kan være så simpelt. At folk skifter routeren men ikke strømforsyningen, og problemet fortsætter ........

Jeg skal lige gemmerne igennem for om jeg har en tilsvarende strømforsyning liggende .....

UPDATE, 13/11-2025 14:45: Routeren inkl strømforsyning er nu skiftet - det foreslog Ewii af (næsten) egen drift. Den nye har nu været i drift i ca 10 dage, og "alt" fungere ok. Om det var strømforsyningen eller routeren der gav udfordringerne ved jeg ikke, men en tekniker med erfaring pegede på strømforsyningen som en mulighed.

Selv brændeovnen (Aduro H1) har fået nyt liv. Den har ellers givet udfordringer siden installering (medio 2022), med manglende forbindelse til appen for fjernstyring. Det virker nu. Der mangler stadig et eller andet til Aduros database (AduroCloud). Men det må Aduro selv om, jeg gider dem ikke mere!!

PS: Jeg savner mulighed for, at kunne tilføje til trådstarten, at udfordringen er løst og hvordan, samt at kunne lukke tråden. Er der noget jeg har overset?

rce0852 skrev den 13-11-2025 14:50:03

PS: Jeg savner mulighed for, at kunne tilføje til trådstarten, at udfordringen er løst og hvordan, samt at kunne lukke tråden. Er der noget jeg har overset?

Øøhh, er du ikke trådstarter?

Men ellers, tryk på trådstarters navn i hovedet af en af vedkommendes indlæg, tryk så på knappen ‘Send en besked’ eller noget i den stil.
Tråde lukkes som sådan ikke.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 13-11-2025 15:49:10

rce0852 skrev den 13-11-2025 14:50:03

Øøhh, er du ikke trådstarter?

Men ellers, tryk på trådstarters navn i hovedet af en af vedkommendes indlæg, tryk så på knappen ‘Send en besked’ eller noget i den stil.
Tråde lukkes som sådan ikke.

Jo, men jeg kan ikke redigere i mit startindlæg (fx skrive *LØST*, og hvordan, som i mange andre fora)

Du har da fået problemet løst og givet en tilbagemelding med løsning. Det er da helt fint.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis