Specielle møbelfødder på Wegner-stol? Stoleben hænger fast i tæppet?

Jeg har nogle Wegner Y-stole som har denne type møbelfødder under benene (billede).

Problemet er, at filtet er slidt af og nu hænger plastkraven (eller sømmet?) fast i tæppet, når man flytter stolen ud fra bordet. Det er ganske irriterende.

Det burde jo være til at udskifte disse møbelfødder, men jeg har ikke kunnet finde denne type nogen steder.

Hvad hedder de - og hvor fås de?

Jeg har nogle Wegner Y-stole som har denne type... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 27-10-2025 12:15:25

Pil en af fødderne af og find et tilsvarende hos den nærmeste byggepusher. De har et rigt udvalg, så du finder med garanti nogle der passer.

Det er langt hurtigere i stedet for at lede nettet tyndt.

Mener du at jeg skal pille den der plastic-krave af der er sømmet fast? Og prøve at finde en magen til nede i byggemarked? 
Eller mener du at jeg bare skal finde en filt dims og klistre på ovenpå eksisterende hvide plastic krave?

Jeg har været nede i bauhaus og harald nyborg. Jeg kunne ikke lige finde nogen af den slags med den hvide plastic krave...
Det var en mulighed, men du behøver ikke plastikkraven. Den kan du kasserer. Selvklæbende filtpuder er oftest tilstrækkeligt, men de kan forstærkes med et papsøm.
Meget kan findes på nettet og i butikkerne, men uden en klar forståelse af problemet vil også denne tråd udvikle sig til endnu en evighedstråd.

Hvorfor bekymrer sig om en skide plastikkrave? Fjern lortet og erstat det med noget andet som flere foreslår. Det eneste du risikerer er at få viden og erfaring.
Du får en "vejviser" hvis du på nettet indtaster den butik du vil i. Så står der hvilken hyldenummer det findes på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis