Specielle møbelfødder på Wegner-stol? Stoleben hænger fast i tæppet?

Jeg har nogle Wegner Y-stole som har denne type møbelfødder under benene (billede).

Problemet er, at filtet er slidt af og nu hænger plastkraven (eller sømmet?) fast i tæppet, når man flytter stolen ud fra bordet. Det er ganske irriterende.

Det burde jo være til at udskifte disse møbelfødder, men jeg har ikke kunnet finde denne type nogen steder.

Hvad hedder de - og hvor fås de?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pil en af fødderne af og find et tilsvarende hos den nærmeste byggepusher. De har et rigt udvalg, så du finder med garanti nogle der passer.

Det er langt hurtigere i stedet for at lede nettet tyndt.
Hvis stolene står på et gulvtæppe, er der ingen grund til filtpuder. Så skal blot have typen af blød plast. 
Jo der er der. Lennart oplyser at problemet opstår når stolene flyttes ud på gulvet.
Filtpuder er gode til træ- og flisegulv. Til tæpper er glidesko mere egnet. Filt mod et tæppe, giver ingen fordele, og ofte fastgøres de med et søm, der vil stikke ud når filtpuderne er slidte. Præcis som på billedet. 
Nå - jeg har bunkevis af filtpuder i alle afskygninger og de er alle med klæbemiddel. Vi du i fuld alvor foreslå at Lennart skal skifte møbelfødder hver gang stolen flyttes fra tæppe til gulv, og skifte tilbage når stolen og igen skubbes på tæppet?

Vi har nøjagtig samme koncept som Lennard og filtpuder fungerer - basta!

Annonce
Rantzau, du er altid frisk på at digte en historie.

Jeg har intet sted skrevet, at der skal skiftes afhæng af hvilket underlag, det er. Jeg skrev, at hvis stole står på et tæppe, er der ingen grund til filtpuder. 
Så læs hvad Lennard skriver.  

"Problemet er, at filtet er slidt af og nu hænger plastkraven (eller sømmet?) fast i tæppet, når man flytter stolen ud fra bordet. Det er ganske irriterende".
Ja, det var LennartBertelsens indlæg jeg svarede på.

Sømmet holder filten og plastikdelen. Hvis der blot påføres nyt filt, vil problemet gentage sig.
Stolene står på tæppe når de står inde under bordet. Når man rykker stolen ud. Fx hvis man rejser sig fra bordet så står stolen ude på gulvet og ikke længere på tæppet. Her vil jeg mene der er brug for filt. 
Er det noget du ved eller noget du tror GodeVen?

Vi har i årevis haft filt som møbelfødder. Glidesko af plast som du anbefaler laver mærker på trægulve. Under spisebordet er der et tæppe. På spisestolene er der også fitpuder uden de gener du har googlet dig frem til, så Lennard kan rolig fortsætte med filtpuder der klæbes fast.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis