Møg tag

Hej
har et møgtag, for at være ærlig. Føler jeg. Vi har boet her nogle år og det er sådan lidt on/off med det - men har ikke fået gjort noget ved det. Når det regner meget, så kommer der dryp ind, og det er jo bare ikke rart at "vide". 

Det er bølgeeternit, som burde være i OK stand. Men faktum er bare at der usandsynlig mange steder er sådan nogle "revner" på tværs, som der siver vand ind af i en sådan lille mængde at det bliver til små dråber, en efter en, og så på et tidspunkt løber det ikke blot på indersiden mere men drypper ned på isoleringen. Det er ikke meget, men det er godt nok beslastende. Det er ikke et asbest tag, så der var heller ikke sådan et sekundært, selvstændigt argument sidste år for at få hele lortet skiftet  - det er tilmed et hus vi ikke skal bo i resten af vores dage... 

Det irriterer mig ekstremt meget og min viden er bare yderst mangelfuld. Hvor 'grotesk' er det ikke at have fået gjort noget ved det grundlæggende? (jeg har bare svært ved at se det IKKE være et helt nyt tag, da det også er dyrt at få skiftet en plade her og en plade der.. og rygningen skal jo så alligevel lige op osv.) 

er ikke håndværker og ville heller ikke fx skifte tag selv. så min viden er rimelig begrænset, selvom jeg godt kan lide at give ting et skud. 

mine spørgsmål er helt konkret: 

a) hvor bindegal er man når man delvist har vendt det blotte øje til de her underløb der fører til dryp?
b) er der noget som helst man kan gøre, som ikke indebærer at skifte hele taget. 

Kan man tætne så lille en revne på nogen som helst måde? Her vigtigt for mig at pointere at jeg finder det urealistisk at kunne ​"lokalisere" revnerne oppefra, da det er nogle meget ​små og diskrete revner. Tvivler på jeg er i stand til at se dem ​oppe på den anden side. ​Revner på undersiden er "nemme" i den forstand at lokalisere fordi de jo afgiver vand hvor der bestemt ikke bør være vand. Som det fremgår af billedet. ​Uden vand som markør ville de også være en del ​sværere at spotte selv fra neden. 

nogen ​gode råd eller en venlig sjæl der kender en løsning der ikke koster alverden? tætne ​på en eller anden måde? Men så ville det jo også kunne ses at man har gjort det ? ​(og ​det tænker jeg trækker ned hvis ​huset så skal sælges...) Vi har ejet huset i 3,5 år og jeg er 99% sikker på at vi har købt det med ​denne "defekt" som en allerede ​eksisterende ​ting. ​

Hej har et møgtag, for at være ærlig. Føler jeg.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ejerskifteforsikringen er ofte kun en fordel for sælger af huset, for så kan kan ikke komme til at stå til ansvar for eventuelle mangler og fejl.

Har aldrig set den tætner på spray, men det lyder da tiltalende, og Tec7 plejer at lave super gode produkter, så synes da bestemt den er en forsøg værd.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg synes at revnerne ser underlige ud. Der mangler materiale, som var det slebet med en vinkelsliber.
Er der nogen, der har en ide om, hvad den type revner skyldes?
Har du prøvet at klikke på billedet så det bliver mere tydeligt, det er vist ganske almindelige revner
GodeVen skrev den 28-10-2025 11:27:38

Jeg synes at revnerne ser underlige ud. Der mangler materiale, som var det slebet med en vinkelsliber.
Er der nogen, der har en ide om, hvad den type revner skyldes?

Det du ser som vinkelsliberspor er vand der løber fra revnen derover. Mener jeg.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du har ret. Revnen er på tværs og det jeg troede var revnen er vand. 
Tætne det med tagtæt eller et bitumen produkt, skift pladerne til sommer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis