Kamera for overvågning af garageporte

Jeg har et par garageporte placeret så jeg ikke umiddelbart opdager hvis de ikke er lukkede. Det overvejer jeg at overvåge med et kamera monteret under udhæng. Der 230 V og der burde være wifi (via extender). Når jeg nu skal i gang, så overvejer jeg samtidig lidt overvågning i ft tyveri m.m.

Men det er da lidt af et gedemarked, at finde et kamera til en overkommelig pris (<500 kroner) der kan lagre optagelser på min Dropbox, så jeg ikke også skal til at betale abonnement oveni.
Jeg har kigget lidt på fx TP-Link VIGI C240, men som mange andre ser det ud til, at optagelser gemmes "on-board" på SD-kort. Det fornemmer jeg værende usmart, er det ikke det første en mistæder vil flå ud af kameraet?
Der må her i forummet være mange erfaringer udi ovenstående kunst, og jeg hører gerne hvilke.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Jeg har et par garageporte placeret så jeg ikke... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kurta skrev den 26-10-2025 09:22:39

...... søg på "Tapo overvågningskameraer" .........

Synes denne (TP-Link Tapo C520WS) her kan det jeg efterlyser plus lidt mere. Så det er nok der den ender ....

Bent Andersen skrev den 25-10-2025 23:31:24

Hvis det bare er for at kontrollere om portene er lukkede, ville et par kontakter og en signallampe ikke være nemmere?

Det kan s.. godt være det alligevel er der den ender! Har netop været henne for at tjekke, om et kamera opsat i udhæng kan se portene. Og det kan det faktisk ikke.

Den manuelle betjening af portåbnere sker ved ringetryk sat lige indenfor porte. Jeg har lige set på nettet, at man faktisk kan få nogle ret små kip-relæer (potentialfri) der kan styres via wifi. Dvs jeg vil kunne styre porte via en app på mobilen. Om den samme dims kan sende et signal om port lukket/ikke lukket har jeg ikke lige gennemskuet.

Man kunne jo også automatisere det. Hvis en bevægelsesføler ikke har set bevægelse ved porten i f.eks. tre minutter så lukkes porten medmindre der er noget fysisk i portbanen(eller hvad det hedder).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 26-10-2025 15:23:23

Man kunne jo også automatisere det. Hvis en bevægelsesføler ikke har set bevægelse ved porten i f.eks. tre minutter så lukkes porten medmindre der er noget fysisk i portbanen(eller hvad det hedder).

Du tænker noget i retning af en timer der startes når porten ikke længere er helt lukket, og efter passende tid sender et signal (ringetryk) til portåbneren? Jeg ved ikke rigtigt om det kan styres. Portåbneren "vender" retning ved hvert tryk (åbne-stop-lukke-stop-åbne o.s.v.). Måske det kan lade sig gøre, bare den venter med at sende svarende til den tid det tager for en hel åbning eller lukning, og bliver ved indtil porten er lukket. Men hvor finder jeg en timer?

PS: Jeg har forespurgt "Portmanden" om de havde noget, men det havde de da i hvertfald ikke til min portåbner! 

Prøv at kigge på Nextsmart, der findes overvågning af mange slags.
Bla findes kamera der er på batteri og holder ca. 3 mrd, dette incl dreje og zoom funktion.
Hermed kan du både chekke om port er lukket, samt indstille kamera til den vinkel du ønsker.
Har flere i mit sommerhus, og fungerer ok.
Annonce
Jeg får  besked på mobilen, hvis garageporten står åben i mere end 15 minutter.

Jeg har en føler egentligt beregnet til at kontrollere døre og vinduer. Det kan godt være noget af en udfordring at føle på en garageport, da den ikke løber særligt præcist. Jeg bruger derfor en holder som denne, så den tjekker om porten er vandret eller lodret:
https://www.youtube.com/watch?v=ZScYvpboQVY

Selve Aqara føleren koster cirka 100 kr. Men den kræver en hub (pris ca. 150 kr for billigste). Beslaget er ekstra, men kan 3D-printes.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis