Kamera for overvågning af garageporte

Jeg har et par garageporte placeret så jeg ikke umiddelbart opdager hvis de ikke er lukkede. Det overvejer jeg at overvåge med et kamera monteret under udhæng. Der 230 V og der burde være wifi (via extender). Når jeg nu skal i gang, så overvejer jeg samtidig lidt overvågning i ft tyveri m.m.

Men det er da lidt af et gedemarked, at finde et kamera til en overkommelig pris (<500 kroner) der kan lagre optagelser på min Dropbox, så jeg ikke også skal til at betale abonnement oveni.
Jeg har kigget lidt på fx TP-Link VIGI C240, men som mange andre ser det ud til, at optagelser gemmes "on-board" på SD-kort. Det fornemmer jeg værende usmart, er det ikke det første en mistæder vil flå ud af kameraet?
Der må her i forummet være mange erfaringer udi ovenstående kunst, og jeg hører gerne hvilke.

Jeg kan alt - når det lykkes.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har et par af dem fra haral nyborg , de fungere forbløffende godt , og kræver intet abonnement
bredker skrev den 25-10-2025 20:08:47

jeg har et par af dem fra haral nyborg , de fungere forbløffende godt , og kræver intet abonnement

Hvor gemmer de optagelser?

på sd kort , men det er ikke bare lige at fjerne , så de skal tage hele kameraet med
du kan vælge at få besked på din tlf ved bevægelse
har ikke selv brugt det , men de kan også gemme det på nettet
Jeg tror du får svært ved (læs umuligt), at finde et kamera i den prisklasse, hvor du kan lagre på andet end sd - kort, eller ved at købe abb. Stort set alle firmaer vil forsøge at tjene ekstra penge, ved at fok køber en cloud  løsning.
Jeg går ud fra at bredker har Tapo kameraer fra H. Nyborg, og det er korrekt, at det enten er sd-kort eller at købe abb. til deres Cloud løsning.
Jeg har også nogle af dem, og er ganske tilfreds med dem. Jeg har også valgt kun at lade dem lagre på sd kort, fordi jeg umiddelbart ikke har brug for at få lagret optagelser. 
Jeg skal bare bruge mine til at kunne se, sker der noget lige her og nu, eller til at modtage alarmer, når uvedkommende bevæger sig i kameraernes optageområde.
I sidstnævnte tilfælde får jeg jo en alarm og nogle korte optagelser af den uvedkommende, som lagres i appen på telefonen, og så har jeg forhåbentlig nok i det, hvis det skulle blive aktuelt. 
Desto mere den uvedkommende bevæger sig rundt i optageområdet, desto flere alarmer og optagelser får jeg på min telefon.
Mit næste forsøg med kameraer, som skal bruges ved et sommerhus, har jeg lige bestilt via Temu, og er spændt på at se, hvad de kan. 2 kameraer med hver 2 linser (en fast og en bevægelig), batteridrevet og med solceller, som følger med. 620 kr i alt incl. forsendelse. Er spændt på at se, om de kan opfylde mine behov.
Et af mine Tapo kameraer er også batteridrevet og med solcelle, og indtil nu har denne solcelle kunnet holde batteriet fuldt opladet i 3 mdr. Men ellers skal det kun lades op ca. 2 gange om året, men det ser altså ikke ud til at blive nødvendigt.
Men det kostede næsten det dobbelte end det jeg nu giver for 2 kameraer, som dels kan mere og dels angiveligt skulle optage i højere opløsning (4K).

Kurt B. Andersen
Annonce
Hvis det bare er for at kontrollere om portene er lukkede, ville et par kontakter og en signallampe ikke være nemmere?

Ja, switche

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Bent Andersen skrev den 25-10-2025 23:31:24

Hvis det bare er for at kontrollere om portene er lukkede, ville et par kontakter og en signallampe ikke være nemmere?

Har haft planer om det. Men når jeg nu alligevel skal i gang med et eller andet, så tror jeg et kamera er nemmere at installere og nok ikke dyrere. Desuden kan et kamera jo helt enkelt noget en switch ikke kan.

kurta skrev den 25-10-2025 23:12:21

Jeg tror du får svært ved (læs umuligt), at finde et kamera i den prisklasse, hvor du kan lagre på andet end sd - kort, eller ved at købe abb. Stort set alle firmaer vil forsøge at tjene ekstra penge, ved at fok køber en cloud  løsning.
Jeg går ud fra at bredker har Tapo kameraer fra H. Nyborg, og det er korrekt, at det enten er sd-kort eller at købe abb. til deres Cloud løsning.
Jeg har også nogle af dem, og er ganske tilfreds med dem. Jeg har også valgt kun at lade dem lagre på sd kort, fordi jeg umiddelbart ikke har brug for at få lagret optagelser.
Jeg skal bare bruge mine til at kunne se, sker der noget lige her og nu, eller til at modtage alarmer, når uvedkommende bevæger sig i kameraernes optageområde.
I sidstnævnte tilfælde får jeg jo en alarm og nogle korte optagelser af den uvedkommende, som lagres i appen på telefonen, og så har jeg forhåbentlig nok i det, hvis det skulle blive aktuelt.
Desto mere den uvedkommende bevæger sig rundt i optageområdet, desto flere alarmer og optagelser får jeg på min telefon.
Mit næste forsøg med kameraer, som skal bruges ved et sommerhus, har jeg lige bestilt via Temu, og er spændt på at se, hvad de kan. 2 kameraer med hver 2 linser (en fast og en bevægelig), batteridrevet og med solceller, som følger med. 620 kr i alt incl. forsendelse. Er spændt på at se, om de kan opfylde mine behov.
Et af mine Tapo kameraer er også batteridrevet og med solcelle, og indtil nu har denne solcelle kunnet holde batteriet fuldt opladet i 3 mdr. Men ellers skal det kun lades op ca. 2 gange om året, men det ser altså ikke ud til at blive nødvendigt.
Men det kostede næsten det dobbelte end det jeg nu giver for 2 kameraer, som dels kan mere og dels angiveligt skulle optage i højere opløsning (4K).

Jeg fornemmer der bare indenfor det seneste år, er sket en udvikling i billedkvalitet og SW (AI) der er til at betale sig fra.

Hvis der bare lagres et par gode billeder/videostumper på mobilen ved alarm, så er jeg ok tilfreds med en billig løsning. Ville være lidt dumt, hvis man ikke havde et billede til øvrigheden den dag det er nødvendigt.

Jamen så er de billige Tapo kameraer udemærkede, når man kan nøjes med små optagelser på mobil.
H. Nyborg har ikke et ret stort udvalg i øjeblikket, så søg på ​"Tapo overvågningskameraer", så får du mange forskellige at vælge mellem til rimelige penge.
Bemærk om det er med fast eller drejelig linse, alt efter dit behov.
De er meget nemme at få på nettet og ind i appen.

Kurt B. Andersen
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis