Problemer med Milton gasfyr

Jeg har et Milton SmartLine HR24 med Moduline 400. Systemet er sat til at køre automatisk drift. Udetemperaturen viser 10 grader og rumtemperaturen er indstillet til 21 grader.
Temperaturen på displayet viser 25 grader, hvilket jeg går ud fra er temperaturen i det skab gasfyret er i, men for at få varme i huset, skal jeg dreje temperaturen op på 26-27 grader.

Selvom fyret er indstillet til at blive styret af udetemperaturen, er det så også påvirket af temperaturen i det skab gasfyret er i?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke dit fyr, men hvad skulle temperaturen i skabet bruges til? Jeg forventer at de 25o er temperaturen på fremløbsvandet til dine radiatorer/gulvvarme. Er temperaturen på fremløbsvandet ikke høj nok til at varme din bolig op, må du ændre på “varmekurven”.

Søren O
Hej Søren
Temperaturen på fremløbet er sat til 65 grader via drejeknappen til venstre.

Jeg har talt med Milton, og de bekræfter, at de 25o , som du ser på billedet, er temperaturen der hvor gasfyret er.
Meget underlig. Det har jeg aldrig hørt om ved nogen andre fyr. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Moduline 400 kan placeres væk fra gasfyret og fungere som rumtermostat, og det er vel normalt at rumtermostater viser temperaturen i det rum de sidder.
Annonce
Pijnacker skrev den 20-10-2025 14:05:43

Jeg har talt med Milton, og de bekræfter, at de 25o , som du ser på billedet, er temperaturen der hvor gasfyret er.

Hvordan fik du fat i Milton?? Jeg har samme fyr og kan ikke finde ud af at hæve temperaturen ved manuel drift.

Vil også meget gerne vide hvordan du fik fat i Milton, da vi har samme fyr og har store problemer med at få det til at virke med vores nye gulvvarme.
Kontaktede Milton i Sverige
Frederik. Super hjælp🙂
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis