Hjælp til at dræne varmeanlæg/radiator

Hej allesammen 

Vi har købt et gammelt hus og skal have forstærkert væggen og spartlet bag nogle vægge.

Jeg vil derfor have drænet vandet i mit system, sådan jeg kan midlertidigt fjerne to radiatorer, sætte prop i, lave væggen og derefter montere dem igen og få VVS'er til at fylde systemet.

Nogen der kan hjælpe mig med at identificere drænet ved mit fjernvarme anlæg og metode for hvordan jeg skal gå til værk? 

Jeg antager at hvis jeg lukker for F og sætter vandslangen på R (retur?) siden, så kan jeg dræne systemet? - Hvad er de to nederste hvide rør og hvad er de rustfrie stålrør? 

Tusind tak!
Hej allesammen  Vi har købt et gammelt hus og... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En haveslange kan ofte nå til afløb eller ud af vindue. 
Jeg ser nu at det sikkert er en varmeveksler, så du bør ikke have direkte adgang fra fjernvarme systemet. 
Så hvis du forsøger med at åbne en af fjernvarme ventilerne forsigtig, så skulle der ikke komme mere vand ud end nu af slangen. Der skal åbnes både ved væggen og under beholder. 
Hvis det er tilfældet så må der være en utæthed i enten varmeveksler eller varmvands beholder.
Så prøver du at lukke ved 5 og 6 altså retur og fremlæg beholder. Se hvad der sker !
Og lidt senere 3 - 4 retur og fremløb hus. Så må det altså stoppe.  
På den måde kan du fejlfinde hvor vandet kommer fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også