Tag shingels

Søger input vedr tag singels,
Jeg står foran at skal have nyt tag på mit træ sommerhus, nuværende tag er et smuldrende b6 eternittag fra 1993.
Jeg vil gerne lave mest muligt selv.
Tænkte egentlig på nye swisspearl plader, men pga af mange dårlige anmeldelser begyndte jeg jeg at undersøge alternativer. Ville gerne have tagpap listetag, og har fået priser fra div tagdækkere men syntes det er for dyrt til et halv gammelt sommerhus, men er faldet over tagsingels fra bl.a.. Isola. Er det nogen herinde som har erfaring med at lave den slags ? Det findes ikke så mange af den slags tage i dk, men kan se at det er ret udbredt i bl.a. Norge Og Sverige, som har mindst ligeså hårdt vejr som i Dan 

Sofus 8305
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er simpelt at lægge. Sørg for at få streget masser af kontrolmål op da man nemt får løbet skævt.
En sømpistol er er must da der skal bruges en mia søm.

Selvbygger med stort S. 
Ville lægge tagpap selv hvis hældning ikke er for stor. Der er fuldklæbende løsninger fra både Isola og Adeso der holder ligeså godt som svejsepap. 
Ift shingles (og tagpap) så er der tit tromlepistoler på dba.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 14-10-2025 22:48:42

Ville lægge tagpap selv hvis hældning ikke er for stor. Der er fuldklæbende løsninger fra både Isola og Adeso der holder ligeså godt som svejsepap.
Ift shingles (og tagpap) så er der tit tromlepistoler på dba.

/BOFH 

Tak for svar, taget er med 30 graders hældning. Jeg prøver at kigge på de foreslåede produkter.

Vh Tommy 

Sofus 8305
Har en tidligere kollega der lagde Tag shingels på hans hus, det er 25 år siden, kørte forbi her forleden taget ser stadigvæk fint ud.
Det er ikke en løsning jeg ville være nervøs over at bruge, men du skal nok vælge tagbrædder, da både tagkrydsfiner og osb har lettere ved at få problemer med skimmel.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis