Slagskruemaskine jatoba terrassebrædder

Nyt gulv i drivhuset. Valget faldt på Jatoba terrassebrædder og terrasseskruer fra NKT. Så lang så godt. En test viste, at min 10 år gamle 18V grønne Bosch ikke kan skrue skruerne i på trods af forboring.

Ny slagskruemaskine, men hvilken? Jeg ved ikke hvad jeg skal se efter. Arbejdet skal være en glæde, så værktøjet skal bare virke med lidt over 500 skruer. Om maskinen koster 200-300 kr mere eller mindre betyder ikke så meget. Når jeg er færdig, så skal jeg tænke, at jeg har gjort et godt køb.
Nyt gulv i drivhuset. Valget faldt på Jatoba... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det med at folk sorterer på trælasten medførte så at jeg kunne få sponsoreret 8 store paller med " skæv, vrid og knast" problem reglar til noget kulturelt formål  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Færdig. Når projektet ikke løber nogen steder, så kan det være svært at blive færdig.

Mht. slagkruemaskinen fra Ryobi, så er det plusser og minusser.
Larmen - den larmer meget
Indskruningsdybden - jeg synes, at det var svært at styre dybden. Jeg gik efter at undersænke skruerne 0 -1 mm, så man kan give brædderne en let slibning til foråret efterfulgt med lidt olie. Ofte fik jeg stoppet skruen 1 mm over oversiden og så var det svært at komme videre. Enten skruer man skruen lidt op og så ned igen ellers går man skruerne efter med en skruetrækker - i mit tilfælde brugte jeg en skralle med en T20, da jeg åbenbart har for små muskler. Med min gamle skruemaskine kunne man lige dreje skruerne med skruemaskinen, så dybden passer. Det kan man ikke med slagskruemaskinen.

Beskyttelse af håndled - maskinen er noget mere blød mod ens håndled end en traditionel skruemaskine.
Vægt - den vejer intet i forhold til min gamle skruemaskine. Her betød det ikke så meget, men skulle jeg skrue noget fast over hoved eller tilsvarende, så har den en fordel.
Maskinen lå også bare godt i hånden.

Tak for kommentarerne
Det ser flot ud!  

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også