Lærebog til bygning af anneks

Halløj derude

Er helt ny på dette forum, men ikke helt ny med en hammer.

Jeg står foran at skulle bygge et træ anneks til foråret, og vil gerne have jeres råd til hvilken lærebog der kunne være god og med gode illustrationer.

Håber at nogle her meget erfarne håndværkere kan give jeres anbefalinger .

Mvh
Peter 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds!
Taler vi om et anneks opbygget som flettede lerklinede vægge og bliktag eller canadisk bjælkehytte med spåner eller ???
Tror du skal kvalificere dit spørgsmål noget bedre ift hvad slutproduktet skal være og hvilke emner du søger viden om.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mit bedte råd er at bygge i samme stil som det nuværende - så er du halvejs i mål mht. materialer og fremgangsmåde.
Sorry - selvfølgelig skulle jeg præciseret lidt mere... 😆

Det er et anneks på 3 x 7 m med 2 soveværelser og et lille depot. Bygget på et betondæk med letvægge i spærtræ og fladt tag med tagpap og ovenlys vinduer . Beklædt med blokhus brædder. 2 x yderdøre (udad gående hhv højre og venstre) og vinduesparti på hver side af dørene . Beklædt med rustik indvendigt og fyrtræsgulv . Varmekilde: elradiatorer .

Håber at det hjælper lidt på vej - har ikke noget anneks i forvejen så det er ny byg .

Så en lærebog om samlinger, placering af dampspærre, opbygning af tagkonstruktion, overliggere over dør og vinduer i facade, krav til ventilation under yderbeklædning.... Ja, spørgsmålene er mange, så derfor gerne noget hjælp i bogformat... Og kommer sikkert også til at (mis)bruge dette forums kloge hoveder

😃
SBI anvisninger har anvisninger på samtlige step i byggeriet. Nogle er gratis, andre skal der betales for. Måske har dit bibliotek også anvisningerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis