1) jeg har grundmalet et rum hvidt. Nu skal det en farve på. Jeg er i tvivl om jeg skal gå helt op til loftet eller efterlade en hvid kant dér. Og lige så meget om det er pænest at male vindueskarm og radiator i vægfarve eller i vinduesfarve. Væggen bliver en mørk olivengrøn farve og vinduerne er hvide. (For de nysgerrige: Malede det hele hvidt først fordi jeg havde en rest liggende som ellers skulle smides ud og havde fuldspartlet før maling. Så en art billig grundig. Så kan jeg se, hvor jeg var for unøjagtigt (et par enkelte steder med lufthuller) og spare på den dyrere, tonede maling).
2) malingen er lidt mørkere hvor penslet på. Hvad skyldes det og hvordan undgår jeg det? Det er ikke meget og kan ikke ses på et billede. Kun anes med det blotte øje. Er det fordi der er for lidt maling på der, hvor jeg pensler, eller er det mere en konsekvens af pensel vs rulle?
(Og jeg foretrækker virkelig at male træværk udenfor frem for vægge indenfor. Træmaling er virkelig meget drøjere og simplere at pensle på, istedet for rulle/pensel blandingen)
1) jeg har grundmalet et rum hvidt. Nu skal det en...
Vis hele indlægget