Nymalede dørkarme ramt af klodset type

Halløj, i mit forsøg på at jonglere rundt blandt nymalede dørkarme ramte jeg selvfølgelig på en halvtør en af slagsen, hvilket resulterede i at malingen så helt skør ud. I en panisk reaktion forsøgte jeg at rette fejlen med ny maling, hvilket virkelig ikke gjorde det bedre.
Hvad gør jeg nu? Jeg er med på, at det nok skal slibes og ommales, men kan jeg nøjes med det skadede område eller skal jeg male hele siden af karmen, så jeg ikke risikerer underlige overgange? 
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vent til den er tør, og slib og mal hele den side.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hurtigt svar. Jeg får styr på tålmodigheden og får det slebet ned :) 
Bare nøjes med at slib den nye maling der er skør når den er tørret og mal igen. Du bør ikek slibe i de gamle malingslag - og det er helelr ikek nødvendig for at få et flot :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det er lodret forkert Buller.

Hele fladen skal slibes let så hele underlaget har samme struktur inden der males på ny. Ellers ses overgangen til evig tid. 
Rantzau skrev den 09-10-2025 20:16:00

Det er lodret forkert Buller.

Hele fladen skal slibes let så hele underlaget har samme struktur inden der males på ny. Ellers ses overgangen til evig tid. 

Nej det er ikke lodret forkert. Der bør ikke slibes i de gamle malingslag. Kun i det nye lag. DEt lag der blev ramt mens det tørrede.

Jeg har ikke nævt at hele fladen ikes skal slibes.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Annonce
Okay - så er det vandret forkert.

Ønskes en usynlig overgang, skal hele fladen slibes let før der males på ny. Du skriver klart og tydeligt: "Der bør ikke slibes i de gamle malingslag."

Bemærk at trådstarter nævnte nymalede dørkarme så der er ikke tale om gammel malingslag.
Jeg har i dag slebet i hele længden/højden af karmen og givet det uheldige sted lidt ekstra kærlighed, så det blev jævnt. Har nu malet det og det ser ligeså fint ud som forventet :) tak for hjælpen! 
Rantzau skrev den 09-10-2025 20:49:00

Okay - så er det vandret forkert.

Ønskes en usynlig overgang, skal hele fladen slibes let før der males på ny. Du skriver klart og tydeligt: "Der bør ikke slibes i de gamle malingslag."

Bemærk at trådstarter nævnte nymalede dørkarme så der er ikke tale om gammel malingslag.

Ofte maler folk oven på gamle dørkarme og gamle malingslag da strip/sanering af de gamle lag er dyrt og sjældent kan betale sig. Det er de gamle lag - og så er der de nye - hhv de ene der blev udtværet og det der blev malet over det ene sted.

Det var ikke tråds starters udgangspunkt. Det fremmer ikke forståelsen når du svarer i øst når der spørges i vest.  
Rantzau skrev den 10-10-2025 09:02:31

Det var ikke tråds starters udgangspunkt. Det fremmer ikke forståelsen når du svarer i øst når der spørges i vest.  

Det fremmer bestemt heller ikke forståelsen, når du lægger din subjektive vurdering i noget jeg skriver som om det var en absolut sandhed. Jeg tænker det kan forvirre OP at du pludselig lægger noge thelt andet i det jeg skriver - end der der står. 

At det ikke fremmer forståelsen for dig og at du forveksler verdenshjørnerne er vel uvæsentligt. Det er OP der har brug for hjælp.  

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også