Hej Lav-det-selv brugere.
Min første post herinde det virker som et fint forum med masser af viden og hjælpsomme brugere.
Nå men til sagen :
Der er lige blevet skiftet stigstrenge i min opgang - flot nok. Jeg har i den forbindelse skiftet køkkenarmatur men vandtrykket er så slapt. Har snakket med dem der skiftede rørene de siger det nok er på grund af mit valg af armatur da mange armaturer kommer med med vandsparer funktioner. Har fået anbefalet armaturer af mærket Grohe af en anden VVS'er,
Mine spørgsmål som jeg gerne skulle have afklaret før jeg smider flere tusindlapper ud af vinduet på armaturer og tilslutnings slanger :
1 : Vil det gøre en forskel at bruge 1/2" tilslutnings slanger i stedet for 3/8" ?
Det ser ud som om at diameteren på gennemløbskanalen er større på 1/2" slangen (Se billedet). Kan det passe? Det armatur der er monteret nu er med 3/8" - vil det gøre en forskel at skifte til 1/2"?
2 : Skal jeg gå efter et armatur der er bygget til 1/2" tilslutning for at få et bedre vandtryk? Jeg kan se på produktlister at der er lidt forskel på hvor meget vand der kan løbe igennem per minut.
3 : Kan nogen anbefale specifikke armaturer uden vandsparer funktioner?
Som det er lige nu er vandtrykket i mit køkken så slapt at det tager flere minutter at fylde en 10 liters spand.
Det er for dårligt og jeg må finde en løsning så det er hyggeligt hvis nogen herfra kan give mig en ide om hvad jeg kan gøre.
PS - jeg har prøvet at rense filtrene - vandtrykket er det samme uden perlatoren er monteret
Hej Lav-det-selv brugere. Min første post herinde...
Vis hele indlægget