Remhjul til Elu TGS173/Dewalt DW742

Vi har en kap/geringssav Elu TGS173 (svarer til en Dewalt DW742), hvor det remhjul (pulley), der sidder på akslen med savklingen er revnet omkring gevindet (se billede), så klingen ikke længere sidder ordentlig fast.
Nu har jeg søgt alle steder, jeg kan komme i tanker om/søge mig frem til (også udenlands); men alle steder står reservedelen (861039-01) som udgået.
Det er måske ikke så overraskende, da maskinen jo har en del år på bagen; men alligevel ret ærgerligt, da det ellers er en god sav, der ikke som sådan er voldsomt slidt – har kun været brugt privat.
Jeg funderer på, om der i dette forum skulle være nogen, der har kendskab til et ’hemmeligt’ sted, der kunne tænkes at ligge inde med sådan én?
Vi har en kap/geringssav Elu TGS173 (svarer til en... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det umagen værd? En flippersav er røviriterende både som bordrundsav og som afkorter.

Selvbygger med stort S. 
Hvis vi havde plads, ville jeg da helt sikkert hellere have et fuldt udstyret værksted med maskiner til dedikerede formål;-)
Vi har nu haft god gavn af denne - kigger på det spanske link.
Nå, den spanske Black & Decker svarede (som frygtet/forventet): Den er udgået og ikke længere på lager...
Måske polakkerne rent faktisk LAVER dimsen på bestilling - det kunne jo godt forklare en lidt hamper pris (som jeg så lige vil overveje). Man kan jo meget med 3D-print; men jeg vil godt se et veludført print af det indvendige links-gevind....
Øv bøv. Hvis du kender en maskinarbejder kan han nok godt lave sådan et remhjul til dig.
Ellers er der forskellige “drejebænksgrupper” på facebook, hvor du måske kan få hjælp.
Alternativt kan du måske finde en defekt sav på DBA, og anvende den til reservedele. De kan findes ned til omkring 500 kr

Med venlig hilsen

Anders

Har overvejet gør-det-(mere eller mindre)selv-muligheden - det dér linksgevind bekymrer mig nok lidt; men 'nogen' kan jo nok...
At købe et 'lig' kunne osse være en mulighed - hvis bare ikke remhjulet er dét svage punkt på modellen.
Jeg er ikke umiddelbart stødt på nogen defekte på DBA; men jeg har nu heller ikke holdt så meget øje;-)
Annonce
Hvis du kender en der har en drejebænk kan den sagtes laves, og et venstegevind er faktisk nemmere et et højregevind på en drejebænk.
Men det er nemmest at have akslen for at teste om gevindet passer.

Vi prøver igen, i morgen --
det kan egentlig godt være at jeg har et liggende, skal nok lige kigge efter

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
nå det er desværre et af de tilfælde hvor der er både godt og dårligt nyt.
Det gode er at jeg har hjulet  på en defekt sav, den dårlige del,er at det gik i stykker da jeg prøvede at afmontere det  
Men som Je_ns siger er det er det til at lave hvis man har eller kender en der har en drejebænk.
og det er enda en ret ligetil opgave, kan jeg da huske fra jeg selv lavede det der sad på motoren af selv samme sav.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis