Remhjul til Elu TGS173/Dewalt DW742

Vi har en kap/geringssav Elu TGS173 (svarer til en Dewalt DW742), hvor det remhjul (pulley), der sidder på akslen med savklingen er revnet omkring gevindet (se billede), så klingen ikke længere sidder ordentlig fast.
Nu har jeg søgt alle steder, jeg kan komme i tanker om/søge mig frem til (også udenlands); men alle steder står reservedelen (861039-01) som udgået.
Det er måske ikke så overraskende, da maskinen jo har en del år på bagen; men alligevel ret ærgerligt, da det ellers er en god sav, der ikke som sådan er voldsomt slidt – har kun været brugt privat.
Jeg funderer på, om der i dette forum skulle være nogen, der har kendskab til et ’hemmeligt’ sted, der kunne tænkes at ligge inde med sådan én?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bruge reservedelen fra en nyere udgave, det er jo ikke store ændringer der er sket gennem årene?

Med venlig hilsen

Anders

Tak for forslaget, Anders; men lige præcis remtrækket er der lavet en del om på.
F.eks. er det helt anderledes på en Dewalt DW743, fra model 4 og frem (jeg fik ved en fejl bestilt til sådan en).
Det er alt fra størrelse på hjul til akseldiameter, der er forskellige.
Men du har ret i, at mange andre dele nøje svarer til hinanden (omend en DW743 fremstår lidt legetøjsagtig ved siden af Elu'en).
Øv, det kan de da ikke være bekendt

Med venlig hilsen

Anders

Dét synes jeg heller ikke; men der kan jo have været en fornuftig grund til at lave det om;-)
Nu taler jeg dårligt polsk, men der er måske en på lager her: https://www.elektroserw.pl/product-pl-1642-DeWalt-kolo-pasowe-861039-01.html

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Hmm. 'Towar na zamówienie' betyder noget i stil med 'Laves på bestilling' (jeg kan på ingen måde polsk - det er google translates forslag).
Det kunne man jo godt forsøge sig med - jeg har dog allerde brændt mig på et australsk foretagende, der tilsyneladende havde den på lager. De kunne godt tage mine penge; men der er aldrig ankommet noget. Nu er den forsvundet fra deres katalog - til gengæld svarer de ikke på henvendelser...
Tænke, tænke...
Nå. Den kan jo også oversætte den anden vej, så nu har jeg sendt en forespørgsel - życz mi powodzenia;-)
Fandt den her den kan liggers i kurven, så tænker det er lagervare  LINK
Fra Spanien men stadig eu, så ingen problemer..

Vi prøver igen, i morgen --
Anders K skrev den 07-10-2025 21:13:58

Nu taler jeg dårligt polsk, men der er måske en på lager her: https://www.elektroserw.pl/product-pl-1642-DeWalt-kolo-pasowe-861039-01.html

Dog nok en lidt hamper pris, godt 700 kr og sikkert plus porto ?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 07-10-2025 21:54:11

Fandt den her den kan liggers i kurven, så tænker det er lagervare  LINK
Fra Spanien men stadig eu, så ingen problemer..

Super, håber det lykkes at få gang i saven igen :-)

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis