Utæt metal tag

Hejsa.

Jeg har et skur i forlængelse af min carport. Taget er lavet af metal trapez plader men jeg har lagt mærke til at der nogle enkelte steder i skuret er meget vådt på de træ bjælker der løber i toppen som holder taget. Jeg mistænker derfor at gummiringen ved skruen der holder taget er defekt, men vil det være nok bare at skifte skruerne til nye med ny gummiring eller er der en bestemt form for silikone jeg kan bruge så det forhåbentlig ikke gentager sig?

Ud over det så er hele den ene side af skuret også gennemblødt på indersiden, er det mon fordi det ikke er tæt og kan man her også bruge en form for silikone til at lukke det med eller på anden måde holde det tørt? 
Hejsa. Jeg har et skur i forlængelse af min... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 04-10-2025 21:56:21

Jeg ville ikke bruge silikone, men Tec7 som også tætner selv om det er fugtigt.

Men det ligner dine skruer er skruet skævt i, det er ikke så godt, synes også det det ligner at nogle af skruerne ikke har tætninger.
Flere af dem er skæve på den måde og ja nogle ligger lavere end andre så du har sikkert ret. Nok bedst at skifte hele rækken så og bruge en kombination af den teknik Sony skriver og så Tec7 som du nævner for at lukke hullet helt til. 
Thomas_Mygind skrev den 04-10-2025 22:09:10

Et dumt spørgsmål...

Skal skruerne fæstnes nede i dalen af pladerne, som vist på foto's. Ville da tænke at det var bedre at sætte skruerne på de højeste områder på stålpladerne ?

Det ville jeg også mene da det er det man anbefaler ved plastik plader, men når det er metal anbefales det åbenbart at de ligges i bunden?

je_ns skrev den 04-10-2025 21:56:21

Jeg ville ikke bruge silikone, men Tec7 som også tætner selv om det er fugtigt.

Men det ligner dine skruer er skruet skævt i, det er ikke så godt, synes også det det ligner at nogle af skruerne ikke har tætninger.

Vil jeg evt. kunne bruge Tec7 til at fuge mellem 1på2 beklædningen så den evt. holder tæt så ikke der trænger vand ind imellem de små revner og gør væggen inde i skuret helt våd som på billederne? 

Thomas_Mygind skrev den 04-10-2025 22:09:10

Et dumt spørgsmål...

Skal skruerne fæstnes nede i dalen af pladerne, som vist på foto's. Ville da tænke at det var bedre at sætte skruerne på de højeste områder på stålpladerne ?

Ja selv om det lyder mest logisk, dur det ikke da der ikke er noget at spænde skruerne imod, så man vil bøje pladerne.

Derfor skruer man i bunden af bølgerne, så der er direkte kontakt når skruerne strammes til.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis