Komposit Tagløsninger

Hejsa....vil blot lige give et link til nye tagløsninger der kommet på markedet herhjemme(de har været brugt længe i udlandet), især nu hvor mange så ikke har råd til at skifte Asbestpladerne ud, så kunne det de her være et godt alternativt, hvis altså det gamle tag forsat er i god stand/tæt og kan benyttes som undertag.

[ADMIN: Reklamelink fjernet]

Der både skifer, tegl, beklædning osv lavet i genbrugsplast(super bærerdygtig grønne løsninger), det kan lægges direkte ovenpå gammelt tag eller med eller uden undertag, der stortset ingen begrænsninger!

Jeg kan umiddelbart ikke se noget negativt i disse løsninger, der både er lette, nemme og stærke samt utrolig lang levetid og op til 50 års garanti. Det godkendt og sikkert som alle de traditionelle løsninger og priserne er vist gode konkurrencedygtige og uanede farvevalg/udseende/muligheder.

go arbejdslyst og go dag til folket:-)

Hejsa....vil blot lige give et link til nye... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her i den kommune hvor jeg bor, kan man køre til erhvervs lossepladsen med asbestplader, bare de ligger på en palle og er forsvarligt pakket ind i plast, og ligger på traileren så de kan tage dem med en gaffeltruck.
Og det koster ikke noget for private..

Vi prøver igen, i morgen --
Byggeaffald er mere end bare asbest.

Kommunerne gør løbende meget for at lette mulighederne for at komme af med byggeaffald på en kontrolleret måde. I min kommune er jeg tilmeldt en ny ordning uden yderligere omkostninger.

Nummerpladen skannes så jeg kan komme ind på genbrugspladsen med traileren efter normal lukketid. Det benytter både private og håndværkere sig af i stor stil, og efterladt byggeaffald i naturen er faldet markant i vores kommune.

Desuden er der på nogle containere opsat skilte hvorfra alle kan fiske brugbare materialer op til genbrug. 
Til Rantzau....

Jeg beklager hvis du har fået denne opfattelse, men det lyder til du har opfattet indlægget helt forkert og ikke kan se fordele i at benytte disse løsninger, der ingen der siger du SKAL bruge dit gamle tag som undertag og hvis man kan få et nyt tag der kan lægges på alle typer spær pga. letheden, men har større styrke, holdbarhed og har et vedvarende udseende og man ikke skal skifte tag i de næste 100år, det supernemt at vedligeholde samt de fleste er lavet af genbrugsplast, så kan jeg ikke se hvordan jeg skulle have et forklaringsproblem og du snakker om profitfokus, når verdens største miljøsynder er plastaffald og man her tager det og genbruger til et godt formål!. 

jeg fornemmer at du er den gamle skole og yderst kritisk, hvilket man selvfølgelig har ret til og det jo også kun sundt, men at udelukke nye anderledes muligheder uden konkret holdbar argument, det kan jeg ikke stå inde for, selvfølgelig har man ret til at være skeptisk, men hvad angår byggeaffald i naturen, så er der desværre altid nogen som er helt ude for rækkevidde eller overlagt ødelægger naturen for bedre profit, men det en længere og større emne, som vi ikke skal ind på her.... 
Rantzau skrev den 29-09-2025 07:04:54

Byggeaffald er mere end bare asbest.

Kommunerne gør løbende meget for at lette mulighederne for at komme af med byggeaffald på en kontrolleret måde. I min kommune er jeg tilmeldt en ny ordning uden yderligere omkostninger.

Nummerpladen skannes så jeg kan komme ind på genbrugspladsen med traileren efter normal lukketid. Det benytter både private og håndværkere sig af i stor stil, og efterladt byggeaffald i naturen er faldet markant i vores kommune.

Desuden er der på nogle containere opsat skilte hvorfra alle kan fiske brugbare materialer op til genbrug. 
Rigtig fin ide - i vores kommune er der separate rum, til genbrugelige ting, men tit er det rent affald, legetøj og opslidte Ikea møbler der fyldes derind. Jeg kunne godt tænke mig en mere fleksibel ordning som jeres, 
Mht. til komposit tagsten, så var jeg tæt på at hoppe på ideen ifm. tagskift. Men usikkerhed omkring garanti, levering og farveægthed gjorde udfaldet. Min kammerat har som test lagt tagsten ( komposit ) på et legehus - kræver ikke undertag gr. gummi strimler, er let og robust, men efter ca. 10 år, er de falmet en del. Derfor valgte han også letvægt beton. Firmaet vi havde kontakt hed  Easy tile,  og ligner lidt en Benders betontagsten både i profil og overflade.
Og nul reklame herfra.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis