Geyser posteventil utæt

Hej,

Nu er det nr 2 jeg prøver at montere, men ventil lukker ikke til og der løber lidt vand ud konstant udenfor. Er jeg bare uheldig at begge nye er utætte i pakning eller har jeg monteret det forkert?

Ifølge tegning skal indevendigt studs pege ned af og får at det kan passe, har jeg monterer vand tilførsel fra siden. Men det burde da ikke være fejlen?
Jeg har haft tape på røret da jeg puttede det igennem murhul, så der er ikke skidt i røret.
Hej, Nu er det nr 2 jeg prøver at montere, men... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal forstå princippet i opbygningen af ventilen før du skærer. På din tegning er der tilsyneladende markeret at der skal være en forskel på 5-6,5 mm ved fuldt åben ventil. Her vil jeg helt klart vælge at der skal være 6,5 mm (og muligvis også 7 mm). Skulle du ende med en lidt for lang inderrør kan du altid skille af og file lidt af efterfølgende. 

Jeg har fundet tegningen af et tilfældigt mærke på nettet. 
I denne type ventil lukkes der for vandet ved at et ventil sæde (blå pil) lukker mod bunden af inder Fitting (Orange pil). Længden af inderstang sørger for at ventilsædet lukker helt tæt og derfor er bliver systemet utæt hvis inderrør bliver for kort i forhold til yderrør og/eller inderfitting ikke er sat helt ind over yderrør. 
Når inderrør skal tilskæres skal det ske på det grønne del af denne model dvs på det område hvor der er ikke er noget styr. 

Når du sætte op skal du huske:
-Når du afkorter skal du efter vejledning skære det samme af yder og inderrør men jeg vil hellere skære ca 3 mm MINDRE af inderrøret for at sikre at jeg har tilstrækkelig lukkekraft
-Ventilen skal være fuldt åben når du monterer - Hermed sikrer du at du kan trykke inder fitting helt i bund ved monteringen. 
-Inder fitting skal monteres helt i bund på yderrør

Mange tak for en virkelig udførlig vejledning. Det var faktisk også på denne måde jeg monterede forrige hane. Dog kan jeg være i tvivl om hane var fuldt åben da jeg skar rør til? Men vil mene at inderrør var mindst 2 cm længere end yderrør og det har måske gjort utætheden?

Jeg skar rør over med vinkelsliber sidst og sørgede for at grater blev slebet væk. Men det kan vel ikke være snittet med vinkelsliber der gør det utæt eller skal jeg bruge andet værktøj?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis