Beton gulv, overflade . Inden epoxy

Hej
Jeg har løbet det gamle beton gulv over ​med en beton sliber( stor 110kg model) i min garage.

Det har givet et mærke ​klat jævn look men de her krater er stadig .

​Kan jeg ​gøre noget ved det? Planen var ​epoxy maling som finish, men skal bare ikke ​være sådan de  grove områder ​ikke dækkes ​eller blir et problem.
Nogle forslag ?
Hej Jeg har løbet det gamle beton gulv over ​med... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja super 
De typer du nævner de kan ikke tåle epoxy maling? Eller hvordan.. bare så jeg får lagt et tyndt lag ud ​jeg ​så rent faktisk kan male på
Jeg har to rum hvor der er åbnet op imellem.
I kan see det skråner pga niveau forskel mellem de to rum.
Ville det være ok med flydespartel i rummet til venstre og beholde det som er i højre side af skråning/højeste niveau ? Altså, overgangen ikke bliver mystisk

Påtænker så lidt som muligt men 3-5mm? Sku være nok tænker jeg  
hobbyist skrev den 15-09-2025 20:25:49

Ja super 
De typer du nævner de kan ikke tåle epoxy maling? 
Siger hvem?? Hvis du er i tvivl om hvad du skal vælge så ring til LIPs kundeservice, de plejer at være hjælpsomme. 
Ja, udjævning af forskelle i niveau samt udglatning af overflade på ujævn beton så er flydespartel det rigtige produkt.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

I skal være 2 til flydespartel. Den ene lægger ud og den anden laver næste blanding. Det præcise antal liter vand står klar i en spand, så det lige passer til en pose spartel 
Det hjælpes på plads med pigrulle, og eventuel vaterpas som stryges hen over. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej igen..ang. ​FLydewpartel - får blandede svar ​så ville lige forhøre mig her.

Når jeg har ​slebet gulvet, rengjort og primet, skal ​jeg lægge kantbånd langs alle vægge/døre? Inden jeg hælder det ud? Og så ​skære det når gulvet er hærdet ? Og så ​ligge en fuge langs hele væggen?

​Jeg planlægger at male med epoxy på ​gulvet som slut lag. ​
Annonce
hobbyist skrev den 20-09-2025 13:16:26

Når jeg har slebet gulvet, rengjort og primet, skal jeg lægge kantbånd langs alle vægge/døre? Inden jeg hælder det ud? Og så skære det når gulvet er hærdet ? Og så ligge en fuge langs hele væggen?
Du behøves ikke nødvendigvis at slibe det hele, bør kun være nødvendigt hvis du har nogle høje knolde/punkter.
Alle steder hvor det kan løbe utilsigtet væk skal selvfølgelig inddæmmes, ellers er det bare at fylde op. Hvis du har store variationer i højden eg større lunker er det en god ide at sætte nogle skruer hvor toppen af hovedet markerer højden.
Spartel monteret på skaft så man kan stå op + pigrulle til at punktere bobler er nødvendige hjælpemidler.

/BOFH 

Ja tak 
Okay- ​så jeg forstår det helt ret, i forhold til kantbånd..
Skal dette ikke benyttes rundt i hele rummet ?
​Synes nogle siger ​man skal have det langs alle vægge ? Altså så man skal fuge en kant rundt til sidst ?

Jeg har to dræn i gulvet der selvfølgelig skal lukkes af med bånd men udover det, skal jeg så bare lade flydespartel flyde ud ​langs væggen/sokkel og døre/fuger ? 

Nej, fuge mellem gulv og væg er noget man bruger i vådrum, dit nuværende betongulv går vel også hele vejen ud til væg og sokkel?
Når det hele er hærdet op kan du overveje en fuge inden du maler med epoxy.

​/BOFH 

Fornemt. Tak for det.

Nå, da jeg gik og støvsugede derude lagde jeg mærke til det lød hult over dette hjørne.
Har selvfølgelig set det så mystisk ud men tænkte ikke videre over det.

Men det lød så hult, at jeg ikke turde hælde flydespartel over sku det nu løbe ned i sprækker i et dybt hul eller hvad ved jeg.

Så har banket hul og kan konstatere det virker til at være fyldt op med sten, og andet byggeaffald.

Har andre set denne løsning, eller kan jeg måske forvente et gammel ​køleskab? Altså her man haft et decideret hul med låge over engang ? 
Har kun fået banket toppen af - må grave mere i det imorgen. Det er dog svært pga det rammer mursten og andet skrammel hele tiden

Hus er fra 67
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også